התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

יתרונות דק סינטטי ויתרונות דק מעץ

משפצים את הבית או סתם רוצים קצת לחדש? החלטתם שאתם רוצים חיפוי דק בבית או בגינה? אז מה עדיף דק סינטטי או דק עץ טבעי?

לשני סוגי הדק יתרונות שונים וכל החלטה מושכלת בבחירת הדק היא אינדיבידואלית ואין נכון או לא נכון, כל החלטה היא הנכונה לצורכי הדיירים של אותו הבית ולחלל הרצוי.

נתחיל עם דק מעץ

יתרונות דק העץ בולטים למן הרגע הראשון, אין כמו התחושה הנעימה והמראה האלגנטי של דק עץ טבעי. ישנם סוגים רבים של דק עץ טבעי בארץ כמו דק איפאה, דק אורן, דק טיק, דק קומרו, דק במבוק ועוד... לכל אחד מסוגי העץ מראה משלו. הדקים בעלי גוונים שונים מדקים בהירים ועד כהים, יש דקים עם יותר "עיניים" ויש עם פחות, יש דקים רחבים, יש דקים צרים ולכן ניתן להתאים את הדק שהכי מתאים לאזור ההתקנה ולאופיו של הבית. דק העץ הטבעי משרה חמימות טבעית ואלגנטיות בבית, ומאידך מעניק תחושה של חיבור אל הטבע במיוחד אם מדובר בדק עץ טבעי בחצר הבית או במרפסת.

דק מעץ איפאה

קשה להחליף את התחושה כאשר הולכים יחפים על דק עץ טבעי, דק העץ נעים למגע, בחורף הוא אינו קר ובקיץ הלוהט אינו חם מדי כמו ריצוץ קרמיקה.

יתרון נוסף של התקנת דק עץ בחצר הינו חיסכון אדיר במים, במקום להשקות משטחי דשא ניתן לנקות אותו ולחדש אותו אחת לתקופה וכך הוא שומר על מראה נקי ואלגנטי, כמו כן, אין אדמה, אבנים ועוד מקומות "מחבוא" למיניהם, שחרקים עלולים להסתתר בתוכם כך שהדק נותן תחושת ביטחון מפניהם.

התחזוקה של דק העץ הטבעי הינה קלה, במיוחד אם התקינו אותו בעלי מקצוע מומחים, כך שפעם בשנה - שנה וחצי נדרש לשמן אותו כדי לשמור עליו ממזיקים ולשמור על מראהו הטבעי (תקופת הזמן לתחזוקת הדק תלויה במידת חשיפת הדק לפגעי נזק האוויר).

יתרונות דק סינטטי

לדק הסינטטי יש מגוון רחב של טקסטורות וצבעים ולכן ניתן לעצב באמצעותו כל חלל בבית ובחצר, כל אחד על פי טעמו האישי וסגנון הבית.

דק סינטטי

דק סינטטי עשוי מתערובות חזקות של חומרים פלסטיים ושבבי עץ תערובת זו עמידה בפני נזקי מזג האוויר בארץ ולכן הדק הסינטטי אינו דוהה עקב חשיפה ממושכת לשמש חזקה ולכן אינו מצריך חידוש פעם בשנה, אין צורך לשמן ולצבעו מחדש. כלומר לא דורש תחזוקה!

כיוון שהדק אינו מעץ טבעי אין חשש ממזיקים כמו טרמיטים או בעלי חיים אחרים הנמשכים לעץ טבעי ולכן אין צורך למרוח אותו בחומר מיוחד או לרסס אותו.

הדק הסינטטי דורש תחזוקה פשוטה ביותר, אין צורך בניקיון מיוחד או שיוף מחדש, ניתן לעבור עם מטלית ניגוב לחה והדק נראה כמו חדש!

ייצור הדק הסינטטי הינו ירוק והוא מורכב מחומרים ממוחזרים ולכן לא צריך לכרות עצים ולהרוס יערות, כך גם איכות הסביבה נשמרת.

בזכות החומרים החזקים ממנו הדק בנוי בדרך כלל ניתנת אחריות לטווח ארוך על הדק הסינטטי (לכל יצרן דק סינטטי מסגרת אחריות משלו).

לעיתים דק העץ הטבעי זול יותר מהדק הסינטטי, דבר זה תלוי באיכות החומרים ממנו מורכב הדק הסינטטי, ככל שהחומרים איכותיים יותר כך מחירו עולה לעומתו אם בוחרים דק עץ אורן טבעי נפוץ, המחיר גם כן אינו יקר, אך גם בקטגורית דקים מעץ טבעי קיים שוני בין סוגי הדקים השונים, דק איפאה מתומחר באופן שונה מכפי שיתומחר דק האורן או דק הבמבוק.

בשתי קטגוריות הדק, גם בדק העץ הטבעי וגם בדק הסינטטי חשוב מאוד לערוך תכנון מוקדם של העיצוב הרצוי, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע מומחים אשר יוכלו להתאים עבורכם את סוג הדק הנכון לצרכים האישיים שלכם, לחלל הרלוונטי וכמובן לא להתפשר ולהתקין את הדק בעזרת מומחה התקנות דק על מנת להימנע מעוגמת נפש מיותרת.

במידה והנכם מעוניינים בייעוץ מומחה דקים ללא התחייבות צרו עימנו קשר 050-7373666

מאמרים קשורים