התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

הכול אודות דק במבוק ויתרונותיו

דק במבוק הינו משטח אשר משמש למשטחי חוץ ויכול לשמש לסוגים שונים של מרחבים כולל, שבילים, משטחי בריכה, רחבות ציבוריות ועוד. הדקים משמשים היום כפתרון מעולה לכל מי שמעוניין לשדרג את הגינה שלו, ליצור שבילים לבית או בחצר וגם לשטחים ציבוריים אשר רוצים ליצור מרחב ציבורי שימושי או מרחב מסחרי מרשים. החומרים אשר משמשים את יצירת הדק יכולים להיות חומרים סינטטיים, עצים מסוגים שונים ואנו יכולים לראות כי בארץ ובעולם הבמבוק תופס תאוצה בתחום הדקים.

הבמבוק הוא צמח ידידותי לסביבה אשר גדל באזורים מגוונים מאד ברחבי העולם (מה שהופך אותו לזמין ונפוץ). הוא דורש מעט משאבים לגידולו ומחזיר לסביבה תמורה גבוהה בשל תכונתו לשחרר 33% יותר חמצן מעצים קשיחים אחרים. הבמבוק גדל במהרה (מחזור גידול אורך בין שלוש לחמש שנים) ושימוש בו מאפשר ליהנות מחומר ירוק, בעל עמידות גבוהה ונראות מרשימה.

דק במבוק

דק במבוק הוא היום אחד הדקים המובילים ביותר בארץ ובעולם. הבמבוק מציע חוזקה לצד גמישות וידידותיות לסביבה ותכונות אלו הופכות אותו לפופולרי. הבמבוק נחשב לחומר נוח לעבודה בשל משקלו, היכולת שלו לקבל חיתוכים והברגות וכן בשל עמידותו הטובה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים.
העובדה שדק הבמבוק ידידותי לסביבה וגדל במחזורים קצרים יחסית יכולה לגרום לאנשים לחשוב שהאיכות שלו נמוכה או שהנראות שלו אינה מרשימה מספיק, אך ההפך הוא הנכון. דק במבוק נותן לנו מענה של חומר ידידותי לסביבה וכל זה לצד עמידות גבוהה ועיצוב מרשים.

היתרונות של דק במבוק

ידידותיות לסביבה – הבמבוק הוא צמח ידידותי לסביבה. הוא ידידותי גם באופן הגידול שלו וגם לאחר כריתה. מחזור גידול הבמבוק נמשך בין שלוש לחמש שנים, מה שמוביל לכך שלאחר כריתה אפשר לקבל תוך תקופה קצרה מאד חומר חדש (בהשוואה לעצים אחרים). הבמבוק אינו דורש משאבים רבים מהסביבה שלו מבחינת כמות המים שהוא צורך או מבחינת משאבי האדמה והוא יכול לגדול בסביבות מגוונות מאד. בנוסף לכל אלו הבמבוק סופג אליו פחמן ומוציא חמצן מועשר לעומת עצים עבותים ובכך הוא תורם לניקיון הסביבה שבה הוא גדל.

עיצוב – הבמבוק מגיע במגוון פרופילים וצבעים. הבמבוק מרשים ביופיו והטיפול שהוא עובר לפני תחילת העבודה מעניק לו גוון עמוק ואחיד לכל אורך הפרופיל. את הבמבוק אפשר למצוא במגוון גדלים ולשחק עם העיצוב המתבקש במקום. שימוש בו מאפשר ליצור משטחים ייחודיים והוא יכול להתאים גם למקומות צרים וגם רחבים.

חוזקה – דק מבמבוק הוא דק עוצמתי בעל קשיחות גבוהה. כדי להבין את החוזקה של הבמבוק אפשר לראות כי הוא קשיח ב – 13% יותר מעץ המייפל שנחשב לקשיח. הבמבוק הוא חומר קל יחסית והחוזקה שלו הפוכה למשקלו ובהתקנה נכונה אפשר להשיג משטחים מגוונים מאד שעליהם אפשר להעמיד משקלים בלי לחשוש מהשפעה על הבמבוק.

עבודה נוחה – העבודה עם הבמבוק נוחה מאד. משקלו הקל של הבמבוק מאפשר לעבוד איתו גם במקומות שנראים מאתגרים ולהביא אליהם את חומר הגלם. נוסף לכך, הבמבוק מקבל בקלות את החיתוך וההברגה וכמו כן אפשר להתקין אותו באמצעות ברגים נסתרים כדי לקבל רמת גימור גבוהה.

ניקיון ובריאות – הליך העיבוד של הבמבוק מאפשר לקבל חומר נקי מחרקים ומחלות ועמידות בפניהם. כלומר אין חשש מהעמידות של הבמבוק לאורך השנים היות שהחומר עובר הגנה מפני מזיקים. נוסף לכך הבמבוק הוא חומר נקי מכימיקלים ומחומרים מסוכנים. העיבוד של הבמבוק ידידותי גם לסביבה וגם לבני האדם והוא אינו משחרר חומרים כימיקלים עם הזמן. הבמבוק קל לחיתוך ונותן גימור נקי.

בטיחות – הטקסטורה של הבמבוק היא ייחודית ומחוספסת, מה שיוצר משטח שאינו מחליק, גם כשהוא רטוב. טקסטורה זו הופכת את הבמבוק לחומר אידאלי לדקים בסביבה של בריכות, מדרגות וכל מקום חלק.

איטום דק במבוק
כדי לקבל את הדק הטוב ביותר מבצעים לבמבוק מספר פעולות. עוד לפני שהבמבוק מגיע לשטח ויוצר דק הוא עובר טיפול בחום. הטיפול מתבצע לאורכו ולעמוקו של משטח הבמבוק והוא מעניק חומר גלם נקי ממחלות ומחרקים וכן גוון אחיד במראה. מי שאוהב את המראה האחיד של הדק מוצא כי הבמבוק מבטיח לו תוצאה מושלמת.

לאחר סיום התקנת הדק מורחים עליו חומר איטום דוחה מים וכך מוסיפים לו שכבת הגנה. בהתאם למזג האוויר במקום ולמידת החשיפה לשמש ולגשם יש לחזור על הפעולה כל שנתיים עד שלוש. דק במבוק אשר עובר פעולות תחזוקה יחזיק מעמד לאורך זמן ארוך והמראה שלו יישאר אחיד כמו ביום ההתקנה.

עיצוב הדק

העיצוב של דק הבמבוק יתבצע בהתאם לדרישות של מזמיני העבודה ושל המקום. הבמבוק הוא חומר חזק מאד, עמיד בפני פגעי מזג האוויר, מתמודד היטב עם מים (בגימור מתאים) ולכן אפשר ליצור איתו פרוייקטים מגוונים מאד. בתכנון הדק מתחשבים בנתונים שונים כמו הנראות של המקום, המרחב הקיים (כאשר יתבצע תכנון שונה למרחב גדול לעומת קטן), הרצון של מזמיני הדק והתקציב.

לאחר התכנון אפשר לקבל את ההערכה כיצד ייראה הדק בסיום העבודה ואכן זה מה שמתקבל. העבודה עם הדק יכולה לתת תוצאות מרשימות מאד אם מבצעים תכנון מוקפד, מתאמים מראש את הציפיות ובוחרים בחברה מנוסה לתכנון וביצוע.

נתונים על הבמבוק

צבע – צבעו של הבמבוק נע בין חום לזהוב. מבחינת מרקם המראה של הבמבוק אחיד לכל אורכו. בהתאם לחשיפה של הדק לשמש ולגשם יש לדאוג לעבודות תחזוקה כשאלו ימנעו עם את הדהייה של הצבע.

טקסטורה – טקסטורת הגימור של הבמבוק מחוספסת מעט ומונעת החלקה. הדק מתאים למשטחים קטנים או גדולים וגם לסביבות ציבוריות וגם סביב בריכות.

עמידות – הבמבוק עמיד בפני פגעי מזג האוויר, הוא אינו מתכווץ או מתרחב ואינו עובר עיוותים לאורך התקופה.
מידת הקשיחות – הבמבוק קשיח בכ - 38% מעץ האלון ובכ - 13% מעץ המייפל.

ידידותיות לסביבה – שימוש בבמבוק מציע שימוש ידידותי לסביבה בכל שלבי העבודה. החל בתקופת הגידול הקצרה של הבמבוק, חיסכון במשאבים, יכולתו של הבמבוק לבצע פעולת חימצון טובה בעת הגדילה ועד לשימוש בחומרים ידידותיים בעיבוד החומר.

בחירת חברה לביצוע דק במבוק

הבחירה לבצע דק היא השלב הראשון בדרך לעיצוב המרחב. לאחר קבלת ההחלטה לשנות את העיצוב במקום ולשלב דק מומלץ ליצור קשר עם חברה מתמחה בתחום. החברה שמגיעה לבצע את העבודה צריכה להיות בעלת ניסיון בדקים באופן כללי ובשימוש בחומרים שונים וגם בבמבוק.

חשוב שהחברה המבצעת תביא איתה ניסיון אך גם הקשבה. חשוב מאד שהדעות של הלקוחות המזמינים את העבודה ישמעו והתכנון של הדק יתבצע בהתאם לחלומות הפרטיים. לאחר התכנון עבודת הדק תתבצע בקפידה. כל החומרים יגיעו ביום שיקבע לתחילת העבודה ולוחות הזמנים יהיו מדוייקים לפי התכנון המוקדם.

כדי לקבל את הרושם על החברה והניסיון שלה מומלץ מאד להסתכל בתיק העבודות, לבקש לשוחח עם לקוחות ממליצים ולהתרשם גם מהתפיסה והיחס האישי. אנו נשמח מאד להיפגש איתכם, להקשיב לחלומות שלכם ולהתאים את הדק המושלם. 

מאמרים קשורים