התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

דקים- טרנדים עתידיים 2017-2018

דקים הוכיחו את תרומתם בכל הקשור ליצירת מראה נעים ואלגנטי במתחמי האאוטדור השונים, בין אם מדובר בבית פרטי או בין אם מדובר במתחמים ציבוריים, תחום הדקים בתנופה בשנים האחרונות ולכן כל הגורמים העוסקים במלאכת העיצוב, ניהול הפרוייקטים וההתקנות הובילו להתפתחות מגמתית של מספר טרנדים שצפויים לתפוס תאוצה בשנת 2018.

2018 להערכתנו תהא נקודת מפנה בכל הקשור לדקים בישראל, על כך כתבה נפרדת בהמשך.

דק מעוגל
עיצוב מעוגל הופך פופולרי יותר ויותר בעולם הדקים, מה שסותר את הרעיון המיושן כי לכל הדקים חייב להיות פינות מרובעות.

בניית דק כאלמנט עיצובי
כיוון שהדקים חשופים ברובם, הם נחשפים לכל האלמנטים הסביבתיים. דק עץ חיצוני עשוי להיות זול יותר מפרקט עץ טבעי הנבנה בפנים הבית, החסרון של הדק החיצוני בכך שהוא חשוף יותר לנזקי השמש והלחות ולכן דורש תחזוקת יתר, מהסיבה הזו צרכנים משקיעים יותר בדקים העשויים חומרים פולימריים המציעים שורה של הטבות והם ארוכי טווח.

לקחת את הפנים החוצה
עם התפתחות הטכנולוגיה והטרנדים החדשים בתחום עיצוב המתחם החיצוני של הבית, בעלי דקים יכולים ליהנות יותר מהפעילויות בחוץ. מטבחים הנבנים מחוץ לבית צוברים פופולריות, והפיכת הדק לשמיש גם כאשר מזג האוויר אינו מושלם.
עם ירידת המחירים והחידושים בתחום מערכות הבידור והטלוויזיות עולה הפופלאריות בטרנדים המאפשרים את חווית הבידור מחוץ לבית, אזור הדק הופך להיות למיקום מרכזי לאירוח המיועד לארוחת ערב או מתחם בידור לשהות בו זמני ערב ממושכים.

עיצוב דק וירטואלי
לפני שמגיעים להחלטה ומחליטים בניית דק, בעלי בתים מריצים את הרעיון בראשם אינספור פעמים. עיצוב דק וירטואלי הופך פופולארי יותר ויותר מכיוון שזה מאפשר ללקוח לראות מה הוא יקבל לאחר ההשקעה. לאחרונה הושקו כלים תוכנות ואפליקציות המאפשרות לקבלנים ולבעלי הבתים לדמות את עיצוב הדק עליו חלמו עוד טרם בנייתו ולאפשר להם לחזות את התוצאה הסופית.

הפופלאריות של הדק האפור
נעלמו מזמן הימים שבהם כל הדקים היו בצבעי עץ חום. היצרנים פרסמו צבעים שונים וטקסטורות שונות, המאפשר לבעלי בתים להכניס אישיות ואופי לעיצוב הדק שלהם.
האפור הופך  לצבע פופולארי יותר ויותר בתחום הדקים, יצרנים מציעים גוונים שונים של הצבע האפור, והטון הניטראלי צפוי להישאר אופנתי במשך שנים!

שילוב תאורה כדי להאריך את העונתיות
דבר אחד בהחלט משתנה בתעשיית הדקים והוא הרעיון המיושן כי ניתן להשתמש ולהנות ממנו רק כאשר מואר בחוץ. יותר ויותר אנשים חושבים על הדק שלהם כהרחבה של הבית שלהם ולא רק מקום נוח לשהייה במהלך היום.
 
בתקופה בה הימים עשויים להתקצר עקב המעבר לשעון חורף, שילוב גופי תאורה הינה מגמה שצפויה לעלות בשנה הקרובה. נקודות תאורה בשולי הדק לטובת שיפור יכולות התנועה בעיקר כשקיימים מפלסים.

שיטות התקנה מתקדמות גם בישראל, כמו בעולם, צוברים יותר ויותר נסיון באשר לעולם הדקים והמסקנות מיושמות ברגעים אלו ברחבי העולם. שיטות התקנה המאפשרות נגישות מקסימלית לכל קורה ויכולת פשוטה של החלפת הקורות, שימוש בשיטות התקנה הממזערות את המרווחים הקיימים בין הקורות השונות ומאפשרות לשוהים במתחם לשהות בו ללא חשש של אובדן רכוש או חלילה מעידה עקב הליכה עם נעלי עקב. מגמת ההתקנה המתקדמת אמנם מייקרת את עלות ההתקנה בשורה התחתונה אך התוצאה המתקבלת לבטח תהא משתלמת ותחסוך עלויות גבוהות בהמשך.

בקרוב מאוד נפרסם כתבה נוספת אשר תעסוק במגמות הקשורות לשיטות התקנה מתקדמות על מנת לשקף את הניתוח המעמיק שערכנו אודות תחום זה בארץ ובעולם.
המשיכו לעקוב אחרינו בפייסבוק על מנת להתעדכן!
 
 
 

מאמרים קשורים