התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

9 טיפים לעיצוב דק מושלם

היתרון בעיצוב דק הינו באינדיבידואליות ובאפשרות להתאמה אישית. סגנון ביתכם אמור להוות גורם מרכזי בקבלת החלטת סגנון עיצוב הדק על מנת שהדק יהווה חלק מהקו העיצובי.
עד לא מזמן ניכר כי תחום הדקים לא חידש משמעותית באמירתו העיצובית, יצרני הדקים הציעו בין 2-10 דוגמאות של עיצוב. ואכן מן הנדרש להחזיר את ביטוי חופש היצירה בתעשיית הדקים. החלטנו לשכנע אתכם לדרוש התקנה עם אמירה עיצובית, אז זה הזמן להדק חגורות אנו ממריאים לכתבה.
#1#
קדימה, זה הכול בחינם!
פשוטו כמשמעו, עשרות מיליארדי דקים נבנו במהלך העשורים האחרונים, מה שאומר שאין מחסור ברעיונות מעוצבים היטב. היכנסו וצפו באתרי האינטרנט השונים המציעים תמונות ותכניות דקים בחינם, באמצעותם תוכלו לבחור בקלות את העיצוב האישי לבית או לגינה שלכם. היכנסו לגלריית התמונות באתר המציגות מבחר עצום של דקים מעוצבים שלנו וקבלו השראה!
#2#
תכנן עבור אורח החיים שלך
התחילו עם רעיונות כלליים של מה בעיצוב ובאופן התקנת הדק יכול לשפר את חווית השהייה בביתך. מהו השימוש העיקרי במתחם הדק בביתך. כך למשל, אולי תהיה מעוניין למקם "פינת סטלבט" המציעה אווירה נינוחה או להרחיב את פינת האוכל של ביתך. אם אתם בשלנים שאוהבים לארח תוכלו להתפרע עם מטבח בחצר.
שאלו את בני המשפחה מהן הציפיות שלהם מהדק העתידי: מיקום נוח לפסק זמן, פינה נעימה לשיחה ידידותית, מתחם רחב למסיבות קריוקי עם החברים או סתם דרך בטוחה לפסוע בה.
כיד הדמיון והכול תלוי ביצירתיות שלך ובאילוצי המתחם עצמו.
#3#
תכנון אזורי שימוש ותנועה
ברגע שיצרתם סדר עדיפות נכון, זהו הזמן לתכנן דק המאפשר מרחב עבור הפעילויות השונות ובל לשכוח להקצות מרחב מספק למעבר בין וסביבן. לעתים קרובות אזורי השימוש התגלו רק לאחר מיקום הרהיטים. ניתן לחשוב על עיצוב הדק כעל מיקום חדרי הבית, ישנם חדרים המתאימים לבישול ואחרים נוחים לאכילה. חשוב לוודא כי הוקצה מקום רחב עבור כיסאות סביב שולחן אוכל, שולחנות פינתיים או עציצים.
#4#
בחירת חומרי הגלם שתוכלו ליהנות מהם שנים ארוכות
עבור הדק והמעקה מומלץ לבחור עצים איכותיים או WPC, בין הדקים הפופולאריים ביותר עבורם קיימים ביקושים גבוהים בשוק הישראלי הינם: דק איפאה, דק במבוק, דק סינטטי, דק אורן, אך לענף הדקים היצע רחב אף יותר של דקים, על כך נפרט בכתבה מיוחדת.
#5#
חישובי גודל ותכנון מקדים
יש שיאמרו כי הדק צריך להיות לא יותר מעשרים אחוז משטח הבית, על מנת לא להציף את חזות הבית. אך נוסיף לאמירה זו סייג חשוב- אם אתם מבלים זמן ממושך על הדק ואם הדק מחולק למתחמים שונים באופן ברור ומסודר, דק רחב היקפים יאפשר לכם להרגיש בבית גם במרפסת.
בהיבט של תכנון המבנה - דק מלבני פופולארי ופשוט להתקנה, אך יש לשקול פינישים אלכסוניים, התקנת fish bone עם זוויות או אפילו מפלסים. כיד הדמיון ובהתאמה לאילוצי השטח והתקציב, מדובר בהתקנה מורכבת, אך מדובר בהשקעה משתלמת שתהפוך את הדק למיוחד וייחודי. עיצוב עם גישה אחרת יוצאת מן הכלל יאפשר לביתכם מרשים ומראה יוצא מן הכלל.
#6#
התאמה לנוף
מומלץ לשקול את היבט ההשתלבות בנוף, הן בהיבט הדק עצמו והן בהיבט עיצוב הבית. אם מעקה מגושם תוחם בינכם לבין הנוף הרצוי, לדק שלכם תהא חזות פחות מזמינה. להלן מספר פתרונות אפשריים: שלבו אפשרות למפלסים שיאפשרו לכם לוותר על מעקות. או לבחור מעקות שישתלבו כראוי ובאופן עדין עם האלמנטים האחרים. כמו כן, אם זווית מסויימת אסתטית יותר מאחרות תכננו את הדק כך שאנשים באופן טבעי יפנו לכיוון האסתטי יותר.
#7#
חיבור נכון בין הבית לגינה
תוכלו לבחור דק בסגנון שישתלב עם פנים הבית, או נהפוך הוא! במכוון לעצב את מתחם הדק באופן שונה לחלוטין, תוך מתן דגש על האווירה בחוץ. דווקא באזורים בהם הדק מהווה נתיב הגעה לחצר זה יכול להיות רעיון טוב לעבוד עם חומרים שונים שיגרמו להפרדה טבעית וברורה, אריחי אבן לבנים כמעט תמיד נראים נהדר בסמוך לרצפת הדק, בין אם הדק בנוי מעץ טבעי או דק סינטטי. שילוב מעניין ונכון בין חומרים שונים יסייע לחיבור / הפרדה ברורים של הבית וחיצוניותו.
#8#
תקרה, עציצים וספסלים
בישראל מזג אוויר מושלם זה עונות המעבר, בקיץ פרגולה הינה פתרון הנפוץ ביותר, אשר מספק צל לשוהים במתחם הדק, רוב הדקים מאפשרים לשלב ספסל עץ דקורטיבי, עציץ או שניים או אדניות דקורטיביות שמשתלבות כחלק מעיצוב הדק.
#9#
שיטות התקנה
הקידמה כבר כאן, שיטות התקנה חדישות אשר רואות את טובת הצרכנים על פני ווליום מכירות רחב. שיטות אלו הינן שיטות המאפשרות תשתית איכותית, נגישות אופטימאלית לכל אזור בדק, מראה מדויק ואיכות גבוהה ביותר של חומרי גלם, העולם כבר שם, בקרוב גם בישראל, אקסטרפרק ביבוא בלעדי של חברת ר.ד. צפריר פרוייקטים.

מאמרים קשורים