התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

דק למרפסת או לגינה - הבחירה הטבעית

בכתבה שלפניכם הכותרת עשויה להשתמע ל-2 פנים, המונח טבעי מסמל עבורנו את החומר הגולמי ביותר, הלא הוא דק עץ טבעי, כגון: דק איפאה, דק אורן וכיו"ב. אך אנו נדון בהיבט האחר, בהיבט של התחשבות בסביבה, בטבע, שימור וחיזוק הסביבה הטבעית שלנו ולכן בחרנו את שלושת אפשרויות הדק המייצגות עולם תוכן זה באופן הולם: דק סינטטי או דק במבוק או דק אקויה .

שנתחיל?

אז ככה, אי אפשר להתווכח עם היופי של דק ותרומתו האסתטית והפרקטית לריצוף, פרגולות, חיפויי קיר פנימיים וחיצוניים. ישנו מגוון רחב של דקים מחומרים שונים בצבעוניות מגוונת, אך לאחרונה ההתלבטות הנפוצה ביותר בבחירת דק היא בין שלושה סוגים מרכזיים: דק סינטטי, דק במבוק או דק אקויה. מאחר ואלו נחשבים דקים ידידותיים לסביבה.

מבולבלים? לפניכם קווים לדמותו של כל סוג דק, חזקות וכן גם חולשות ומתי כדאי לבחור כל דק, לאיזה משטחים ותנאים הוא יתאים במיוחד ועוד דברים חשובים שמומלץ לקחת בחשבון.

דק סינטטי – תשכחו ממה שחשבתם


דק סינטטי


הדק הסינטטי עבר תהליכים רבים שהקנו לו מראה מרהיב אותו ניתן להזמין במגוון גוונים. דק סינטטי מורכב לרוב מתערובת של חומר פלסטי כגון פוליאתילן, כלוריד וחלקיקי עץ. על כן חוסך כריתתם של יערות הגשם ומכאן תרומתו לשמירה על איכות הסביבה.
היתרון המשמעותי של דק סינטטי הינו בחישוב העלות מול התועלת הצפויה בראייה רחוקת טווח, דק זה עמיד לשנים ארוכות ואינו דורש תחזוקה. דק סינטטי נחשב לדק עמיד מאוד שלא מצריך טיפול ייחודי כמו ליטוש וקל מאוד לתחזק ולשמור עליו. בניגוד לדק מעץ טבעי הוא פחות רגיש לעובש, ריקבון או חרקים ובעל אורח חיים ארוך.
הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ייצור דק סינטטי דמוי טבעי כולל הדמיה של סיבים ועצים אקזוטיים ומגוונים.
הדק הסינטטי העכשווי מגיע באיכויות גבוהות להפליא ואינו מתפצל נסדק או נרקב, עמיד בקרני השמש, מונע החלקה וניתן להרכבה בהתקנה נסתרת.
החיסרון הוא שבכל זאת מדובר בדק "מלאכותי" וקשה להשיג באמצעותו את המראה האותנטי המוכר של רצפת העץ המאסיבית. כמו כן, בימי הקיץ הלוהטים האיזורים הפחות מוצלים ידרשו מהנוכחים שכבת הגנה לכף הרגל, שיקול משמעותי בעיקר כאשר צפויים הילדים הקטנים להתרוצץ על הדק.

דק במבוק – להביא את אסיה הביתה

se cncue


החזות האסיאתית והאקזוטית של דק במבוק הפכה אותו לכוכב על בין הדקים בכל הקשור לריצוף, חיפוי לחלונות, דלתות ועוד. דק זה מצטיין ברמת חוזק ועמידות גבוהים, עמיד בתנאי קור וגשם. רבים בוחרים בו בזכות הגוון האחיד שהוא מקבל כתוצאה מטיפול בחום, בהקשר לגוון יש לקחת בחשבון כי גוון זה משתנה עם החשיפה לשמש, החשיפה לשמש משפיעה על הבהרת הגוון הכהה ההתחלתי, לקוחות רבים מעדיפים ומצפים להיווצרות הגוון הבהיר.
והערה נוספת בנוגע לגוון הדק, דק במבוק מגיע בגוון קבוע שלא ניתן להשפיע עליו במעמד הייצור. ההשפעה היחידה על הגוון הינה האקלים הסביבתי.
כמו כן, דק במבוק נחשב ידידותי לסביבה ומוצר אקולוגי שהינו חלק משמעותי בטרנד הבנייה הירוקה (משחרר 33% יותר חמצן מעצים קשיחים אחרים!). דק זה נחשב כדק פרימיום (יוקרתי).
 דק הבמבוק ניתן להתקנה סמויה. הבמבוק מגיע כלוח מהונדס וכאשר מרכיבים אותו המשטח נראה אחיד ומושלם עם רווחים שווים ובעל מראה אסתטי להפליא! אנחנו אוהבים מאוד לעבוד עם דק במבוק מאחר והניסיון לימד אותנו שהתוצאה אכן משתלמת קודם כל ללקוח וגם לנו כחברת הביצוע המסוגלים לספק מוצר העומד ועולה על כל הציפיות.


דק אקויה – כשהטבע פגש את הקדמה


דק אקויה

וכעת השחקן החדש, המילה האחרונה, העתיד...
דק אקויה הוא למעשה תוצאה של עיבוד עץ מתקדם. זה הוא דק עשוי מעץ מלא בר קיימא, ידידותי לסביבה (בעל תו ירוק של המועצה לניהול יערות בעולם) ומאופיין בעמידות גבוהה בטמפרטורות קיצוניות (חום וקור).
דק אקויה הינו דק חזק מאוד בעל קשיות מוגברת ויציבות ממדית, חסין מפני קרינת UV ומפני חרקים. הדק שומר על המראה האותנטי של העץ אך ניתן לצפות אותו במגוון צבעים וגימורים להשגת מראה בהתאמה אישית.
היתרון הבולט שלו הוא שהוא מצריך מעט תחזוקה וניתן להשתמש בו למגוון פונקציות ממשטחי דק מעץ דרך חלונות ועד חיפוי קירות ובניית דלתות.
החיסרון הינו שהוא יקר יחסית לסוגים האחרים, אך שוב גם כאן ההמלצה שלנו לבחון את התועלת המסופקת והחזר ההשקעה לטווח ארוך.
 
מה עדיף?

כאן קשה לנו לקחת צד, מבחינתנו כל האצבעות שוות, הדקים המופיעים בכתבה זו בהחלט עונים על הציפיות ומהווים התקדמות בענף הדקים בישראל וסימן לבאות.
הבחירה תתבצע בהתחשב במספר מרכיבים אשר הינם אינדיבידואלים לכל בעל נכס, מנהל פרויקט או כל גורם הממונה על הבחירה. אנו כאן לסייע לכם בבחירת הדק המתאים ביותר לדרישות שלכם.

צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם.
התקשרו כעת 050-7373666

מאמרים קשורים