התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

דק סינטטי או דק במבוק

בשנים האחרונות תהליך שיפוץ ועיצוב הבית, הן בחלל הפנימי והן בחלל החיצוני עבר תהפוכות רבות, העיצוב אינו מסתכם אך ורק בבחירת ריצוף סטנדרטי שיתאים לצבע הקיר, הדלתות או הוילון וכו"ב, עם השנים חלחלה ההבנה שלמראה הבית חלק ניכר בהשפעה על מהלך חיינו, על תחושת השייכות, הנוחות והחמימות אשר משליכה על כל פרט החי בבית.

היום נהוג לשכור שירותיו של מעצב/ת פנים, או "מלביש/ת בתים" על מנת לעזור לנו לעשות את הבחירות הנכונות לחלל אותו אנו מעצבים, חלק עיקרי בעיצוב החלל אשר לו משמעות נכבדה בבחירת שאר האלמנטים הינו ריצוף החלל. כיום קיים מגוון רחב של סוגי ריצוף: שיש, גרניט פורצלן, בטון מוחלק וסוגים רבים של דקים.

בכתבה שלפניכם נעסוק ב-2 סוגי דקים שונים, דק סינטטי מול דק הבמבוק ונמנה את היתרונות של כל אחד מהסוגים הללו על מנת לסייע לכם להבין איזה סוג דק מתאים עבורכם.
נתחיל בנקודה מאוד חשובה הנוגעת לשני סוגי הדק והינה ששני סוגי הדק, גם הבמבוק וגם הדק הסינטטי נחשבים דקים ידידותיים לסביבה.

הדק הסינטטי נחשב "ירוק" כוון שהוא מיוצר מחומרים ממוחזרים ולכן אין צורך לכרות יערות שלמים על מנת לייצר אותו ובכך עוזר לנו לשמור על הסביבה.

דק הבמבוק נחשב "ירוק" כיוון שהבמבוק נחשב לעשב אשר גידולו אינו דורש משאבים רבים, קצב גידולו הינו מהיר ביותר לעומת שאר העצים ואם כורתים אותו באופן נכון, העשב ממשיך להצמיח ענפים חדשים מדי שנה, כך ששימוש נכון בו מונע שימוש בעצים המעטרים את יערות הגשם שכל כך חשובים לשמירה על שכבת האוזון. לעומת המשאבים אותו הוא צורך, תמורתו הינה גבוהה ביותר כיוון שהוא משחרר 35% חמצן יותר, לעומת שאר העצים.

נמשיך עם יתרונות הדק הסינטטי

הטכנולוגיה המתקדמת של היום מאפשרת היצע בלתי נגמר של צבעים וטקסטורות להדפסה על הדק הסינטטי והתאמתו על פי טעמו של הלקוח. הדק מורכב מתערובות של פולימרים חזקים ושבבי עץ אשר הופכות אותו לעמיד ביותר מול השינויים הקיצוניים במזג האוויר אותם כולנו מכירים ולכן אינו מצריך שימון וצביעה מדי שנה. תחזוקתו השוטפת הינה קלה ביותר ומצריכה מאתנו ניגוב במטלית לחה והדק נראה כמו חדש.
דק סינטטי מלון סר בנג'מיןדק סינטטי
 
יתרונות דק הבמבוק

דק  במבוק מלבד היותו דק "ירוק" כפי שציינו, הדק אינו מכיל חומרים כימיקלים העשויים להיפלט במהלך השנים . התהליך אותו עובר דק הבמבוק הינו תהליך ארוך, מושקע ואיכותי ביותר על מנת שהתוצאה הסופית תהיה מושלמת ותישמר כך לאורך שנים, תהליך זה מתבצע על ידי עיבוד העץ בחום לאורכו, לרוחבו ולעומקו למניעת פגיעת מזיקים, לאחריו העץ עובר תהליך תעשייתי להפכו למשטחים חלקים אשר מהם יוצרים את רצועות הדק שאותם מורחים בחומר אוטם נגד חדירת מים ולבסוף מריחת שכבה נוספת אשר שומרת על המראה הייחודי של הדק ועל רמת הגימור הגבוהה. כוון שדק הבמבוק עמיד ואיכותי ניתן להבריג  ו"לחתוך" אותו ללא חשש, כך שרמת הגימור נשארת אסטטית, יפה, ונקיה.

דק במבוק גן הפסליםדק במבוק גן הפסלים



ניתן להזמין גדלים שונים של דק במבוק וגם בגדולים ביותר נשמר הגוון העמוק והאחידות של הצבע. מאחר ועץ הבמבוק הינו עץ קל ניתן להשתמש בו גם בחללים מורכבים לנשיאה  ולמרות זאת הדק הינו קשיח וניתן להרכבה במשטחים בעלי שימוש גבוה ותחת משקלים כבדים ועדיין מראהו אינו נשחק ואינו משנה צורתו. בנוסף ליתרונות הללו, טקסטורת הדק הינה מחוספסת וניתן להרכיבו במשטחים המצויים בסביבת מים כמשטחים נגד החלקה, לדוגמא: סביב בריכה.

נסכם ונאמר שלא משנה באיזה דק תבחרו, דק במבוק או דק סינטטי ללא ספק מדובר בהחלטה מוצלחת וזאת בשל היתרונות שמנינו בכתבה שלפניכם, לפני בחירת הדק כדאי שתתייעצו עם מומחים בתחום הדקים בעלי ניסיון והבנה בתחום על מנת שיתאימו עבורכם את הדק המתאים ביותר לדרישות וטעם האישי שלכם.

שיפוץ נעים ומוצלח!
 
 

מאמרים קשורים