התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

מדריך חידוש דק

עונת הקיץ חלפה, הימים הלוהטים מאחורינו והגיע הזמן בו אנו יוצאים אחר הצהריים לבלות עם הילדים בחוץ ולא מחפשים רק אחר מזגן. אם זה חג ,אז מבלים עם המשפחה והחברים או סתם מנוחה בסוף היום עם כוס יין יחד עם בן או בת הזוג בחצר ביתנו.

אז כמו רוב האנשים שמותקן אצלם דק במרפסת או בחצר והוא לא חדש, בטח שמתם לב שהדק כבר לא נראה בדיוק אותו הדבר, קצת אפור, קצת מלוכלך, ללא ברק. זה בדיוק הזמן לחדש אותו!

דק מעץ מושפע מתנאי מזג האוויר, השמש הלוהטת הישראלית מפרקת את הסיבים החיצוניים והגשם שחודר פנימה לעץ מפרק את הסיבים הפנימיים שלו וגורם להתנפחות ועיוות העץ.

כיצד נדע שהגיע הזמן לחדש את העץ?

כל חצי שנה נשפוך כמה טיפות מים על חלק קטן של הדק, אם המים נשארו כטיפות, עדיין זה לא הזמן לחידוש, אם הן נספגו בעץ, חדשו את הדק לפני שייהרס!
תחזוקה לשימור העץ נעשית בממוצע בין שנה לשנה וחצי ורצוי לעשותה בתקופות שאין שמש חזקה ואין גשם, זאת אומרת בעונות המעבר.

אם הנכם מעוניינים לשמור על ההשקעה שלכם, חדשו את הדק אחת לתקופה, לבחירתכם חידוש דק באופן עצמאי באמצעות המדריך המיוחד שהעלינו עבורכם, אם אינכם מעוניינים לבצע את חידוש הדק באופן עצמאי תוכלו בהחלט לפנות אלינו ואנו נגיע אליכם עם המכשור המתאים לחידוש הדק שברשותכם.

חידוש דק


להלן לשימושכם מדריך לחידוש הדק:

חידוש הדק נעשה בשלושה שלבים.

שלב ראשון- ניקוי הדק-
כדי להתחיל את הטיפול בדק, יש לדאוג לכך שמשטח דק העץ יהיה פנוי ונקי, פנו את משטח הדק מעציצים ומריהוט הגינה  ותטאטו אותו משאריות לכלוך בעזרת מטאטא בעל שערות קשיחות.
אם יש בסביבת העץ צמחייה או רהיטי אלומיניום יש להרטיבם במים כדי שלא יספגו את החומר.

שלב שני-הכנת העץ לשימון-על  מנת שהשמן שנימרח "ייתפס" על דק העץ, עליכם לנקות אותו היטב משכבות השמן והצבע שנותרו עליו.
בשוק ישנו מגוון רחב של חומרים לניקוי דק עץ וחשוב שחומרים אלו יהיו בעלי תו תקן ורצוי שיהיו ידידותיים לסביבה. החומרים בהם ניתן לנקות מתחלקים לסוגים שונים על פי צבע הדק שאותו צריך לחדש, אם הדק אפור כולו או חלקו.
לאחר ניקוי הדק, יש לפעול על פי הוראות היצרן שעל גבי האריזה ולהכין את החומר בכלי המיועד לכך, כמובן יש לקחת בחשבון את גודל משטח הדק.
לאחר שהכנו את חומר הניקוי, יש לדגום אותו בחלק קטן ממשטח הדק. מורחים אותו באמצעות מברשת, ממתינים  כ-10 דק', משפשפים בעזרת מטאטא עם כיוון הסיבים ולאחר מכן שוטפים את המשטח בעזרת זרם חזק של מים.
אם שאריות הצבע ירדו בקלות ממשטח הדק, אז המינון נכון והזמן שהמתנו, זה הזמן הרצוי.
אם ישנו קושי בניקוי המשטח בעזרת זרם המים, אז יש שתי אפשרויות נוספות, או להוסיף חומר פעיל לנוזל המהול במים או להמתין מעט יותר זמן לפני השטיפה.
נסו וכך תוכלו להיווכח ועל פי התוצאה להמשיך בטיפול חידוש הדק.

שלב שלישי-שימון הדק-
לאחר שסיימנו לנקות את הדק, יש להמתין שיתייבש, לאחר שהתייבש, לבדוק אם המשטח חלק או נשארו עליו סיבים, אם נשארו סיבים המשטח נדרש ליטוש ע"י מלטשת ידנית עם נייר גרעין.
לאחר שהדק מלוטש יש למרוח חומר שיוריד את חומציות העץ על מנת שהשמן יחדור כמה שיותר עמוק לסיבי העץ ויחזיק מעמד זמן ממושך יותר.

בחירת גוון השמן בו נרצה לחדש את דק העץ הינה בחירה אישית וניתנת לבחירה מבין מגוון רחב של צבעים.
לאחר שבחרנו את הגוון הרצוי, מומלץ קודם כל לצבוע את מסגרת הדק באמצעות מברשת פינות ולאחר מכן למרוח את אמצע הדק עם כוון הסיבים באמצעות מברשת שטוחה.
לאחר שווידאנו כי שכבת השמן הראשונה יבשה לגמרי, יש למרוח את השכבה השנייה. את החלק בקצוות בו הדק חשוף, רצוי למרוח בין 3 ל4 פעמים.

זהו, הדק שלכם בדיוק כמו חדש, תהנו!

לכל ייעוץ בנוגע לחידוש דק או התקנת דק, ניתן ליצור עימנו קשר בטלפון 050-7373666

מאמרים קשורים