התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

סגירות חורף - דגשים שחשוב לדעת מראש

סגירות חורף הן קונסטרוקציות עשויות פלדה, עץ או אלומיניום אשר יוצרים חלל נוסף בחלק חיצוני של מבנה כמו למשל מסעדה, חנות ועוד. הקונסטרוקציות השונות מאפשרות להרחיב את החלל הקיים וליהנות מהחלק החיצוני של המבנה הקיים לכל אורך השנה.

כל בעל עסק ובעל בית אשר רוצה להרחיב את החלל שברשותו יכול לעשות זאת באמצעות קונסטרוקציה שכזו אך לפני שניגשים למלאכה חשוב להבין את המשמעות שלה, לדעת מה אומרות תקנות הבנייה על יצירת מבנה שכזה ולהכיר את האמצעים הקיימים לביצוע הסגירה.


איפה ניתן לבצע סגירות חורף?

סגירות חורף נותנות פתרון לסוגים שונים של עסקים ויש שמשתמשים בפתרון זה גם בבתים פרטיים.

חנויות – חנויות נלחמות כל הזמן  על המקום שיש ברשותן ולא פעם הן מוציאות סחורה אל קדמת החנות. סגירות חורף יכולות לתת פתרון של הגדלת החנות תוך שמירה על הסחורה כראוי. כמו כן, יש חנויות אשר משתמשות בסגירות אלו בחלק שאינו נראה לעין כמחסן על מנת להגדיל את אזור האחסון שברשותם.

מסעדות – מסעדות רבות מוצאות כי הפתרון של סגירות חורף מאפשר להן ליהנות ממרחב גדול יותר למקום ולהכיל יותר לקוחות. חלק מהמסעדות משתמשות באזור החיצוני שלהן ללא תיחום שלו, אך התחושה של ישיבה בחוץ גורמת פעמים רבות ללקוחות להרגיש "לא שייכים" למקום וסגירת חורף נותנת מענה לתחושה זו. סגירת חורף מגדילה את מתחם המסעדה ונותנת הגנה מלאה מפני מזג האוויר (מתאימה לשימוש גם בחורף, גם בקיץ).

בתים פרטיים – בבתים פרטיים ניתן לבצע סגירות חורף וכך ליהנות ממתחם נוסף לשבת בו המשמש בכל מזג אוויר. ניתן להשתמש בסגירת החורף בעונת החורף על מנת להימנע מהגשמים ואף לשים חימום במבנה. בעונת הקיץ הקונסטרוקציה יכולה להישאר ולהגן עליכם מפני החום שבחוץ. כמובן, הרעיון של סגירת חורף הוא שתוכלו ליהנות מדינמיות של המקום וזהו יתרון גדול לעיצוב הבית שלכם.

סגירות חורף ותקנות הבנייה

כל הגדלה של שטח הבית או העסק מחייבת אתכם להכיר את תקנות הבנייה. עד לשנת 2000 כל הנושא של סגירות חורף היה פרוץ בחוק ולא הייתה לו כל התייחסות, אך פסק דין תקדימי שינה זאת. עד לשנת 2000 התעסקו הרשויות המקומיות עם סוגיית סגירות החורף ואילו בפסק הדין נקבע כי יש להתייחס לכל בנייה על פי דיני התכנון והבנייה. משמעות ההחלטה היא שכל עוד מתייחסים לשטח ציבורי שאינו שייך לבעל עסק (בשכירות או בשל רכישה) או לבית פרטי, יש לבחון מראש את חוקיות הקמת המבנה.

חשוב לשים לב כי מבנה המיועד לחלק מעונות השנה ואשר ניתן לפירוק, מקבל התייחסות שונה וכך גם הקמה של קונסטרוקציה הנבנית על שטח פרטי.

התאמה בין הקיים לחדש דרך תכנון נכון

אחד הדגשים שחשוב לקחת בחשבון הוא כיצד תתכננו את המבנה. התכנון משתנה בין מבנה פרטי למבנה ציבורי (כמו בית קפה, מסעדה או חנות). מבחינת הנראות של המקום ניתן לשער שתרצו להתאים בין סגירת חורף לבין המבנה הקיים. מומלץ להסתכל על תמונות של סגירות חורף ולהתרשם מהאפשרויות השונות הקיימות.

ההתאמה בין המבנה הקיים לבין סגירת החורף יכולה לשנות את כל האווירה של המקום ובמקרה של מבנה ציבורי ומסחרי מדובר גם במיתוג של המקום. על מנת להתאים בין המבנה החדש לקיים ניתן להתייעץ עם החברה הבונה לאחר מתן הפרטים השונים אודות העסק שלכם תוכל החברה המתמחה בתחום לתת לכם הצעות כיצד לבצע את סגירת החורף.

בחירת החומרים המתאימים לביצוע סגירות חורף

סגירות חורף הן קונסטרוקציה של מבנה וניתן לבצע את הקונסטרוקציה מחומרים שונים. את המבנה החיצוני ניתן לבצע מעץ, אלומיניום או פלדה ואת הסגירה עצמה ניתן לבצע בעזרת בד או באמצעות זכוכית ולכל אחד מהחומרים ישנם יתרונות וחסרונות.

סגירות זכוכית – סגירות חורף שעושות שימוש בזכוכית הפכו לפופולריות בשנים האחרונות בבתי קפה ובמסעדות. הסגירות נותנות תחושה של הגדלת המקום כאשר למרות שהסגירה נפרדת מהמבנה היא נותנת תחושה של המשכיות ושהיא חלק ממנו. סגירה זו יקרה יותר מסגירת בד אך היא נותנת תחושה של אחידות עם המבנה הקיים.

סגירות מבד – סגירות מבד הן לרוב סגירות זולות יותר מסגירות זכוכית והן נותנות פתרון יעיל מאד להרחבת המבנה. הסגירה מתאימה לבתי קפה, מסעדות ולכל מי שרוצה לסגור את המרפסת שלו. הבדים המשמשים לסגירה צריכים להיות חזקים, עמידים בפני פגעי מזג האוויר ומעבר לכך עליהם להתאים בעיצוב למבנה הכללי. היום ישנו מגוון רחב מאד של בדים המשמשים לסגירות חורף ותוכלו להתייעץ עם החברה המבצעת איזה בד מתאים לצרכים השונים שלכם לאחר התחשבות בתנאי מזג האוויר.

בחירת החומר ממנו מבצעים את סגירת החורף תעשה לאחר שיקול משותף בין החברה המנוסה שמבצעת את העבודה לבין המזמין. החברה תיקח בחשבון את התקציב העומד לרשות המזמין, תבחן את מזג האוויר באזור ואיזו הגנה תידרש בסגירת האזור וכן את העיצוב של המקום על מנת להתאים את הסגירה הטובה ביותר.

חברה לביצוע סגירות חורף
אחד הדגשים אליהם חשוב לשים לב הוא החברה המבצעת. החברה המבצעת סגירות חורף צריכה להביא איתה מספר יתרונות ובהם:

ניסיון – החברה אשר מבצעת סגירות חורף צריכה להיות בעלת ניסיון בתחום. בשיחה הראשונית עם החברה ניתן לברר אודות הניסיון שלה בתחום, עם אלו חומרים היא עובדת והאם כבר ביצעה עבודות דומות לעבודה שאתם מבקשים.

הקשבה – בשיחה הראשונית ובמפגש ניתן לבדוק האם אנשי החברה מקשיבים לצורך שלכם או האם הם מנסים להציע הצעות ללא הבנה מה אתם מחפשים. המטרה שלכם והחלום שלכם הוא החשוב ביותר ביצירת הסגירה ועל כן ישנה משמעות ליכולת ההקשבה של החברה המגיעה אליכם לביצוע העבודה.

שיטות – ישנן שיטות שונות לביצוע סגירות חורף כולל סגירת זכוכית, בד וסגירה חלקית. עליכם להכיר את האפשרויות השונות העומדות לפניכם וכן לברר אלו שיטות עבודה יש לחברה. השיטה הנבחרת צריכה להתאים לכם ולשטח ועל כן חשוב לברר אלו אפשרויות עבודה מעמידה החברה בפניכם.
בחירת החברה הנכונה לעבודה תוכל להשפיע על איכות העבודה והשתלבות המבנה החדש עם המבנה הקיים. לפני תחילת העבודה תעביר החברה הצעה מסודרת אשר כוללת את כל פרטי העבודה ואת הצעת המחיר לעבודה.

3 דגשים חשובים להם יש לשים לב

מפרט העבודה – מפרט העבודה מתייחס לנתונים שונים כולל כיצד ייראה המבנה ובאלו חומרים יעשו שימוש בעבודה. חשוב לשים לב כי מפרט העבודה מתייחס לכל הבקשות השונות שלכם ובמידה ויש לכם שאלות עליכם להעלות אותן.

חומרים –  החומרים המשמשים למבנה יקבעו את עמידותו והאם הוא יעמוד בדרישות השונות של המקום ושל המזמין. חשוב שהחומרים יהיו חזקים ועמידים כשאלו מתייחסים גם לקונסטרוקציה של המבנה וגם לחומרים עצמם (ובמיוחד כאשר מדובר בסגירת בד).

מחיר – עבורכם המחיר עשוי להיות מרכיב מרכזי בבחירת החברה המבצעת את העבודה ובהשוואת מחירים יש לשים לב תמיד האם החומרים זהים והאם מפרט העבודה עונה על כל הדרישות שלכם.
 
לסיכום
 
סגירות חורף מעניקות פתרון הן לעסקים והן לבתים פרטיים. ביצוע סגירות חורף עם החברה המתאימה ושימוש בחומרים הטובים ביותר תעניק לכם פתרון יעיל, עמיד לאורך שנים ומעוצב.

מאמרים קשורים