התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

תקרות עץ זה לא מה שחשבתם

כשחושבים על תקרה לבית, הדבר שעשוי לעלות על הדעת הינו המראה הלבן והשטוח. עובדה די מפתיעה בהתחשב בעובדה שאנו משקיעים רבות בעיצוב ביתנו, החל מדלת הכניסה המרשימה ועד השטיח היוקרתי בסלון, לעיתים נראה כי תקרת הבית אינה חלק מתודעתנו אך משפיעה באופן ניכר על החוויה שלנו.

שימו לב לנתון הבא, התקרה מהווה שישית (!) משטח החדר, אך ברוב המקרים מתפספסת ונותרת לבנה ועירומה.

תחשבו על זה, מספיק תקרה מעוצבת בסלון או בפינת האוכל, במטבח או בחדר השינה, על מנת להקנות למתחם מראה ייחודי ויוצא מן הכלל, בטח כבר ניחשתם הכתבה שלפניכם עוסקת ביתרונות של התקנת תקרת עץ ותאמינו לנו, מניסיון, יש המון!

לתקרה מעץ יש מראה מזמין, נעים שמשפיע משמעותית על המראה של סלון הבית או חדר השינה. תקרה מעץ מעניקה מראה חם, נעים ועיצובי למבקרי הנכס והכי הכי חשוב לדייריו.

תקרות עץ קמורות תל השומר - פרויקט שבוצע בשנת 2016


בבואנו לעצב תקרת עץ מומלץ מתן דגש לתחומים הבאים.

משחקי צבע

בחירת צבע העץ והמרקם חשובה על מנת ליצור אווירה נכונה ומתאימה עבור החדר.

אם אתם מתלבטים בבחירת הצבע המתאים כלל האצבע הראשוני הינו כדלקמן: תקרות בהירות מקנות תחושה גבוהה יותר ותקרות כהות מקנות תחושה נמוכה יותר. אך אל חשש תקרה כהה לא מקנה תחושה קלסטרופובית, אלא מקנה תחושה חמימה ואינטימית.

לצורך הדוגמה, תקרת עץ בצבעים בהירים תתאים לחללים נמוכים על מנת להקנות תחושת גובה אך יחד עם זאת תקנה מראה מעוצב. תקרת עץ חומה מסוגלת לחולל מהפך במראה ובחוויה ותתאים בעיקר לחלל גבוה.

בחירת חומר הגלם

כעת נעבור לסוגיה חשובה ביותר הלא היא בחירת חומר הגלם עבור תקרת העץ. המסר העיקרי שלנו עבורכם הינו לא להתפשר ולבחור בעצים באיכות גבוהה העומדים בתקנים ובסטנדרטים גבוהים על מנת לשמר מראה איכותי לטווח הארוך.

סוגי העצים הפופולאריים המומלצים לשימוש כקורות עבור תקרות עץ הינם: עץ אלון, עץ סידר, עץ אורן, עץ דגלאס, עץ אקויה, עץ איפאה.
כיצד בוחרים? המשפיעים על הבחירה הינה בראש ובראשונה טעם אישי מאחר ולכל עץ מראה ייחודי משלו וכמובן קיים המשפיע הדומיננטי הנוסף, הלא הוא מחיר העץ, כאשר בין היקרים תמצאו את עץ האלון ועץ האקויה ובין העצים בעלות נמוכה יותר הינם עץ סידר ובעל המחיר האטרקטיבי ביותר הינו עץ האורן. כמובן שהמחיר מהווה אומדן לאיכות ומראה העץ.

סגנונות ועיצוב

כאשר בוחרים בתקרת עץ ניתן לגוון בסגנונות ובעיצוב של התקרה ולהפוך את החלל לדקורטיבי ומיוחד.
בהתקנת תקרת עץ ניתן להשתמש במגוון וריאציות של העץ: אריחי עץ, רשת, קובייה או לוחות רצפה ליניאריות, ניתן להתקין את הקורות באופן אנכי או באופן אופקי על גבי התקרה בהתאם לתכנון הראשוני המתאים לעיצוב המתחם.


תקרות עץ מעוצבות
העץ הינו ללא ספק, אחד החומרים המשמעותיים והשימושיים בקרב מעצבי הפנים, השימוש במרקם הנכון, במראה ובתכנון הנכון יספק לביתך תחושת חמימות, רושם של יוקרה, סגנון וטעם. אך יחד עם זאת דרך נפוצה המאפשרת להקנות אמירה עיצובית הינה שילוב העץ האהוב עם חומרי גלם נוספים, כך לדוגמה- אם בחרנו בתקרת עץ בגוון חום כהה וחם ונשלב אריחי קרמיקה חלקים ובהירים נקבל ייחודיות ובנוסף יתרון בונוס שיבוא לידי ביטוי בתחושה של מרחב בחדר.
שילוב נכון של גופי תאורת תקרה יהפכו את המראה המעוצב ללא פחות ממושלם, התאורה הנכונה והאפקטים המתאימים ישלימו את המראה המעוצב.

לסיכום

הנטייה הנוכחית לבחור תקרות עם עיצוב פשוט נובעת מההנחה כי תקרה לבנה ופשוטה הינה קלה יותר לתחזוקה ולכן מהווה הפתרון הטוב ביותר, אך מדובר בפספוס גדול, צאו מהשגרה ותבחרו תקרת עץ קלאסית ותשדרגו את הנכס שלכם באופן שגם אתם תופתעו.

מאמרים קשורים