התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

תקרות עץ - זה הטרנד העכשווי

כאשר שואפים לשדרג משמעותית את המראה של המשרד או הבית, בחירת האלמנט תקרת עץ הנה בחירה מעולה ולכך מספר סיבות.

תקרות עץ אורן

נתחיל בכך שתקרה מעוצבת מעץ מקנה מראה אלגנטי, אסתטי, יוקרתי וייחודי, מעבר ליתרונות החן והיופי, תקרת עץ טומנת בחובה יתרונות נוספים כגון היכולת שלה לבודד באופן מעולה וזאת בזכות תכונותיו הגולמיות של העץ. כאשר מחפים בעץ את התקרה ואת קירות הבית אנו גורמים לכך שהטמפרטורות נשארות פחות או יותר קבועות, מה שמצריך התערבות פחותה של מיזוג אוויר לחימום או קירור הבית, חיסכון משמעותי בחשמל וגם שומרים על איכות הסביבה.

יתרון נוסף הינו היכולת האקוסטית המדהימה של העץ, שימוש בחיפויי עץ חלקים או בחיפויים מחורצים  מסייעים לשמור על אקוסטיקה נכונה בחלל, יתרון מצוין שהוביל לכך שתקרות עץ מותקנות במשרדים בהם מועסקים מספר רב של עובדים ובמרחבים גדולים (לדוגמה: אולמות אירועים, תיאטראות וכיו"ב), כמובן שחריצת העץ או חירורו מלבד היותם גורם אשר מסייע לקבלת האקוסטיקה הנכונה הם בפני עצמם מהווים מוטיב עיצובי מודרני. כמו כן, חיפוי התקרה בעץ ישמש כפתרון מושלם להסוואת פגמי בניה בתקרה או כל סיבה אחרת אשר בעקבותיה אתם מעוניינים להקנות לתקרה מראה מיוחד במינו. החדשות הטובות הנוספות הן שניתן לעשות זאת במגוון רחב של אפשרויות עיצוב!

תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה  תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה


בואו נדבר כעת על עיצוב ועל חומרי הגלם, בעבר השימוש בתקרות עץ היה פופולארי בעיקר בבתים "כפריים" וצימרים למיניהם, גם כיום, בבתים בסגנון כפרי עיצוב התקרות בעץ הינו מוטיב מרכזי כאשר השימוש המרכזי הינו בקורות מעץ גושני המשמשות כקורות תמיכה לתקרה, אך מאחר והיום השילוב "חם" ו"קר" הפך להיות פופולארי גם השימוש בעץ בחללים מודרניים הפך להיות חלק אינטגרלי מהעיצוב, כך שניתן לראות עיצוב תקרות בחללים מרכזיים בבית כמו יחידה מעל מטבח לבן בסגנון מודרני, יחידה מעל פינת אוכל, עיצוב תקרות עם "נישות" אשר תוחמות את אזור הסלון ומקנות תחושה של גובה, כמובן שבנוסף ליופי של העץ עצמו נעשה שילוב בגופי תאורה מעוצבים בתקרות העץ, גופי תאורה המתאימים לאותו חלל, כך שבקלות ובמהירות מפתיעה הבית מקבל טוויסט עיצובי אחר לגמרי. על מנת לשלב את העץ בסגנון המודרני ניתן לבחור במגוון סוגי עצים –
תקרות עץ אלון – עץ האלון הינו בעל גוונים שונים, עץ האלון מגיע בטקסטורות ובחתכים שונים אשר מקנים מראה עץ ייחודי, מעוצב ושונה. עץ האלון הינו בעל תכונות טבעיות מצוינות לשימוש כחיפוי תקרה, הוא עץ חזק, אינו מצריך טיפול בתדירות גבוהה וניתן להזמינו במגוון צבעים (תלוי כמובן מאיזה איזור מגיע עץ האלון).
תקרות עץ האיפאה – עץ האיפאה מציע עמידות גבוהה, הוא אינו משנה צורתו בחום וקור ובעל גוונים עמוקים.
תקרות עץ מפלטות MDF, פלטה זו עשויה מאבקת עץ דחוסה בשילוב דבקים. פלטה איכותית וחזקה שאינה מתפוררת או נסדקת בעת ההברגה, כמו כן ניתן לבחור את הטקסטורה והגוון.
תקרות עץ פורניר- הפורניר הינו שכבה דקה של עץ מלא. ניתן לייצר אינסוף עיצובים באמצעות הפורניר המציע אפשרויות הבאות לידי ביטוי בצבעוניות, חיספוס, השחמה וכדומה. הפורניר עמיד לחום ולחות גבוהים ולכן מתאים לתנאי מזג האויר הישראלי.
תקרות מעץ טיק – עץ הטיק אשר מצטיין בעמידות גבוהה ונחשב לעץ קשיח יוכל להתאים לחיפוי תקרות עץ.
תקרות עץ אורן - עץ האורן מקנה מראה טבעי וכפרי ונחשב לזול לעומת מתחריו אך התחזוקה שהוא דורש גבוהה ביחס לעצים האחרים ונחשב כרגיש יותר למזיקים.
וכמובן ישנו עץ האורן אשר מקנה מראה טבעי וכפרי ונחשב לזול לעומת מתחריו אך התחזוקה שהוא דורש גבוהה ביחס לעצים האחרים ונחשב כרגיש יותר למזיקים.


תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה  תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה

לאחרונה נכנס שחקן חדש, ה HPL- שכבר תפס תאוצה בעולם ומשמש מעבר לחיפוי קירות גם עבור חיפוי תקרות. לוחות ה-HPL  עשויים משילוב של שבבי עץ ונייר ממוחזר אשר מודבקים ביניהם בחום גבוה באמצעות שרף טבעי. הלוחות הינם חזקים ועמידים בפני אש, מזיקים ומחלות. השכבה העליונה שלהן מצופה בצבע ובדבק מלמין מה שהופך אותן לעמידות במיוחד. מאחר וניתן לבחור כמעט כל צבע עבור חיפוי ה-HPL  ניתן בהחלט להקנות לחומר גלם זה מראה דמוי עץ ובכך ליצור תקרת דמוי עץ עם עמידות גבוהה במיוחד.

תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה  תקרות עץ משולבים עם גופי תאורה


כפי שאתם רואים האפשרויות הן רבות והבחירה באפשרות המתאימה עבורכם תלויה במשתנים רבים. אז זה הזמן שלכם לנפץ את תקרת הזכוכית ולעבור לתקרת עץ במחיר שווה לכל כיס, על מנת להתאים עבורכם את התקרה המתאימה לביתכם, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עימנו ומומחה תקרות עץ של ר.ד. פרוייקטים ישמח לספק מענה לכל התלבטות  ודרישה שעולה.
 

מאמרים קשורים