התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

פרגולות המוצעות בשוק הישראלי

הפרגולות הן מבנים אשר מתאימים לחצרות הבתים או למרפסות. יתרונן בכך שהן יוצרות צל, מגינות מפני פגעי מזג האוויר ומוסיפות נדבך חשוב לעיצוב של המרחב הביתי והציבורי. בשנים האחרונות אנו עדים לכך שיותר ויותר ישראלים בוחרים להתקין פרגולות בחצרות ובמרפסות.

בקרב סוגי הפרגולות תוכלו למצוא פרגולות מעץ גושני, פרגולות עץ תלויות, פרגולות רעפים, על מנת שתצליחו לקבל את ההחלטה הנבונה באשר לסוג הפרגולה שתתוקן כדאי מאוד שתכירו את הסוגים השונים של סוגי הפרגולות, חשוב להבין את היתרונות של כל פרגולה, לעיין בתמונות של פרגולות מכל סוג וסוג, כמו כן רצוי להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום עבודות עץ או אלומיניום (תלוי בחומר הגלם הנבחר) באשר לסוג הפרגולה אותה מומלץ לכם להתקין, כך תקבלו את התמונה המלאה כיצד צפויה להיראות הפרגולה עוד לפני שיצאתם לדרך.

בין השאלות הנפוצות אשר עולות בקרב ישראלים רבים המעוניינים בהתקנת פרגולות הינן: איזו פרגולה מתאימה למשטח הספציפי שלהם? וכיצד ידעו לבחור נכון את החברה המתאימה לביצוע התקנת הפרגולה? על כך ננסה לענות בכתבה הבאה.

פרגולות עץ

פרגולות עץ הינן פרגולות מרשימות מאד אשר מוטיב העץ בהן בעל נוכחות גבוהה. העץ מעניק את היופי של הפרגולה והוא בא לידי ביטוי באופן בולט ככך שבמקום להסתיר אותו נותנים לו מקום של כבוד (מה שמתבטא גם ברוחבו של העץ, גם בצבע וגם בדגש על האופי הטבעי של העץ כמו העיניים ותווי העץ). העץ בפרגולות אלו יכול להיות מסוגים שונים כאשר בישראל משתמשים לרוב בעץ האורן ובתהליך בניית הפרגולה מדגישים את המראה הייחודי שלו.

סוגי העצים המתאימים לבניית פרגולות עץ הינם: עץ אורן, עץ דו שכבתי ועץ גושני. עץ האורן מעניק לפרגולה מראה עדין, העץ הדו שכבתי מעניק מראה נקי ומדויק והעץ הגושני מעניק מראה כפרי. בכל הפרגולות הגושניות קיימת הדגשה של העץ עצמו.

ישנם סוגים שונים של פרגולות אשר יוכלו להתאים למרחב החיצוני שלכם. אנו מציעים פרגולות משולבות עץ איכותי ביותר אשר יתאים לעיצוב המבוקש על ידכם ויותר מכך, עליו להיות איכותי ולעבור עיבוד לפני שהוא מגיע לשטח. העץ חייב להיות מוגן מפני מזיקים ועמיד בפני פגיעות מזג האוויר כמו למשל מול שמש חזקה, גשם וגם ברד. ההתקנה של הפרגולה צריכה גם היא להיות מוקפדת ולהתחשב בסוג העץ, במגבלותיו וביתרונות שלו על מנת שהתקנה הנכונה תביא תוצאה אסתטית ברמה גבוהה ועמידות לאורך זמן רב.

פרגולות עץ תלויות

פרגולות עץ תלויות מותקנות באמצעות טכניקה שאינה דורשת תמיכת עמודים. על מנת ליצור פרגולות תלויות עושים שימוש בקיר הקיים כעמוד תומך במינימום תוספות בנייה למבנה הקיים. פרגולות תלויות הן בעלות מראה מרשים ואלגנטי ומתאימות במיוחד לאנשים אשר אינם מעוניינים לבצע תוספות מבניות ורוצים ליהנות ממרחב פתוח ונקי מעמודים. מבחינת אפשרויות הבניה, תוכלו להתקין פרגולות במימדים קטנים, בינוניים או גדולים ותוכן לשלב אותן בבתים פרטיים או במקומות ציבוריים וגם באיזורים הנראים מאתגרים לבניה. התוצאה שמעניקות הפרגולות התלויות הינה תוצאה של מרחב מוצל אך נקי מאלמנטים ולכן פרגולות אלו מתאימות במיוחד לאנשים שאוהבים מינימליזם או למקומות עם מגבלות במרחב.

פרגולות רעפים

פרגולות רעפים מתאימות מאד לבעלי בתים המעוניינים להרחיב את החלל על ידי יצירת תחושה של המשכיות. פרגולות אלו מכוסות ברעפים שיוצרים את ההצללה ולכן הן מתאימות במיוחד לבתים גם גגות רעפים. הרעפים עצמם נחשבים לחומר עמיד מאד והם מסוגלים להגן על האזור מפני רוחות, גשם ושמש. היתרונות של פרגולות רעפים באים לידי ביטוי במראה המשתלב בטבעיות בבתים עם גגות רעפים, הגנה מירבית בפני מפגעי מזג האוויר והתחזוקה קלה. הרעפים יכולים להחזיק מעמד שנים רבות (ואף עשרות שנים) בלי לעבור אף טיפול וגם אם יש צורך בטיפול ובתחזוקה אלו פשוטים מאד ולא דורשים החלפה של הפרגולה כולה או עבודה מורכבת.

חומרי הצללה

סוגי הפרגולות השונות מאפשרות להשתמש בסוגים שונים של כיסוי מעל בסיס הפרגולה. מעבר לפרגולת רעפים אשר החיפוי שלה הוא רעפים המונחים בשיפוע (כאשר היום הרעפים מגיעים בצבעים שונים), אנו רואים יותר ויותר חיפוי של עץ במבוק וקורות עץ המתאימים לבסיס הפרגולה. על החומרים השונים להשתלב בעיצוב הכללי ולהעניק את המחסה הטוב ביותר המתבקש במיקום הספציפי כאשר מידת הצפיפות יכולה להשתנות גם היא בהתאם לדרישה.

איזו פרגולה מתאימה לכם

כיוון שישנם סוגים שונים של פרגולות השאלה אשר צפה ועולה בקרב רוב בעלי הבתים המתעניינים אודות פרגולה הינה איזו פרגולה מבין המתוארות לעיל מתאימה ביותר עבורם. כאן יש לקחת מספר מרכיבים בחשבון ולא להסתפק בתשובה כללית כיוון שלכל משפחה ולכל מיקום תוכל להתאים פרגולה מסוג אחר אי לכך יש להתייחס למרכיבים הבאים:
טעם אישי – כל בעל נכס אשר מעוניין להתקין פרגולה בחצר ביתו מודע לטעם האישי שלו ועליו להיות נאמן להעדפות האישיות שלו ופחות על העדפות של ממליצים שונים, מומלץ לעיין במספר רב של פרגולות (וגם על בקטלוג המופיע באתר) ולסמן את סוגי הפרגולות המועדפות במיוחד. הטעם האישי הינו מרכיב משמעותי בבחירה איזו פרגולה לבחור להתקין.

מגבלות המקום – בכל מיקום בעל מגבלה יש להתחשב בה ולא לאלתר פתרונות. המגבלה יכולה להיות צפיפות של המקום, היא יכולה להיות חלל גדול מאד שרוצים לשים מעליו פרגולה והיא יכולה להיות גם בבסיס השטח. תכנון נכון הפרגולה חייב להתחשב במגבלות המיקום עצמו על מנת שהפרגולה תשמש את בעל הנכס באופן ראוי ועל מנת שתחזיק מעמד לאורך זמן רב.

עיצוב – עיצוב הוא עניין של טעם אך לא רק. על עיצוב הפרגולה להתחשב במיקום בו היא נמצאת, להתחשב במבנה הקיים של הבית, בחיבורים אשר צפויים להתבצע במקום ואפילו בצבעים שבסביבה. ההחלטה על עיצוב הפרגולה יכולה להתבצע לאחר התייעצות עם חברת הביצוע או עם מחסן העצים אשר בחרתם בהם להתקנת הפרגולה, חשוב שאלו יפגינו ידע וניסיון קודם בעבודות מסוגים דומים על מנת שיהיו מסוגלים לחוות דעה מקצועית.

מחיר – כמו בכל אלמנט הקשור לעיצוב ביתי גם כאן יש צורך להתחשב במחיר של הפרגולה לפני שמתחילים את עבודת ההתקנה. שיתוף חברת הביצוע בהגדרת התקציב יעזור להם ולכם בבחירת הפרגולה המתאימה לתקציב העומד לרשותכם.

בחירת החברה מבצעת

החברה אשר מבצעת את הפרגולה חייבת להביא איתה איכויות שיתרמו להתקנת הפרגולה שלכם. על חברת עבודות העץ להביא עימה ניסיון, ידע מקצועי, יחס אישי ועליה להשתמש בחומרי גלם איכותיים ואסתטיים אשר עברו עיבוד מתאים לשטח. הניסיון של החברה יתבטא בתיק העבודות שלה ובהמלצות לקוחותיה אשר מוכנים להעיד על עבודה קפדנית ומדוייקת. החברה חייבת להקשיב לצרכים ולרצונות של הלקוחות כיוון שהמטרה הינה שהלקוחות יהנו בסופו של תהליך מהמוצר. כמו כן, חשוב לבדוק את סוגי חומרים שהחברה משתמשת ואיזה עיבוד אותם חומרים עוברים לפני שמתחילים לעבוד איתם בשטח.

מאמרים קשורים