התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

מדריך מקיף לתכנון והקמת פרגולות עץ

פרגולת עץ הינה מבנה חיצוני אשר בא לתת לנו מענה של מקום ישיבה מוצל המגן מפני השמש ולעתים גם מפני הגשם. פרגולה עשויה בסיס עץ כאשר הגג שלה יכול להיות מחומרים שונים כשלרוב הבסיס יהיה מעץ ויש שיבחרו לשים מעליו שכבת הגנה נוספת. פרגולות עץ יכולות להיבנות בחצרות בתים פרטיים, במרפסות של דירות ובשטחים ציבוריים. את הפרגולה ניתן להקים במקומות שונים ובמגוון גדלים כאשר דרך תכנון נכון, שימוש בחומרים איכותיים ותחזוקה, ניתן ליהנות ממנה לאורך שנים רבות.

תכנון

הדבר החשוב ביותר לפני הקמת הפרגולה היא ביצוע תכנון מוקפד שלה. התכנון צריך להתייחס למקום הקיים, לתקציב, לצורך באישורים (במיוחד אם מדובר בבניין בו יש צורך באישור הדיירים) ולקחת בחשבון את הדרישות שלכם. תכנון נכון יכול לחסוך עוגמת נפש רבה לאחר בניית הפרגולה ועל מנת לבצע את התכנון כראוי חשוב להתייחס למספר גורמים:

תקציב אחד הגורמים החשובים שמומלץ לבחון לפני שיוצאים לדרך עם בניית פרגולה הוא התקציב. התקציב יכול לקבוע את גודל הפרגולה ואת צורת הבנייה שלה. כעיקרון, מומלץ שלא להתפשר על איכות העץ וחברת הבנייה כיוון שעדיף להסתפק בפרגולה קטנה יותר או בעיצוב שונה מאשר לבנות פרגולה שלא תענה על דרישות האיכות ותצטרך עבודות תחזוקה רבות.

שימוש מומלץ תמיד להגדיר את השימוש של הפרגולה מראש. ישנם אנשים אשר אוהבים לשבת בחוץ ומחפשים מקום מוצל בו יוכלו לשבת בנינוחות מדי יום. יש שמעוניינים שהפרגולה תשמש אותם לאירוח חברים ומשפחה ואז יש צורך בפרגולה גדולה יחסית (היא יכולה להיות מאורכת אם המטרה היא להכניס מתחתה שולחן גדול). בעת התכנון חשוב להעלות את כל החלומות ואת השימושים הצפויים לפרגולה על מנת שהתכנון יענה על כל אותן דרישות.

עיצוב העיצוב של הפרגולה צריך לענות על הדרישות השונות שלכם כולל התאמה לאזור בו הפרגולה נבנית. על מנת לדעת מהו העיצוב שמוצא חן בעינכם תוכלו תמיד להסתכל על קטלוגים של פרגולות. בנוסף לכך, מומלץ שתחשבו מהו החלום שלכם, אלו צבעי עץ אתם אוהבים והאם יש לכם סגנון שחשבתם עליו כמו למשל איזו צורה תרצו שיהיה לגג. בכל הנוגע לעיצוב, עליכם להתייחס מראש לגודל הפרגולה, למיקום שלה ביחס לבית, לצבע העץ הרצוי ולמבנה הגג.

תושבות על הפרגולה להתחבר לרצפה ולקירות הבית ויש להתחשב בחיבורים אלו בעת תכנון הפרגולה. חשוב מאד לבחון איזו רצפה ישנה במקום ולקבל החלטה מראש האם אתם מתכננים לשנות אותה או לא. יש שיבחרו כחלק מביצוע השינוי החיצוני להוסיף רצפת קרמיקה או עץ ועל כן חשוב להחליט מראש האם אתם מתכננים גם שינויים מסביב לפרגולה או לא.

אטימות לגשם לפני התכנון עליכם לקבל החלטה האם אתם רוצים שהפרגולה תהיה אטומה לגשם. התכנון יהיה שונה הן בבחירת החומרים והן בעיצוב של הגג. גג אשר צריך להיות אטום צריך גם לנקז את מי הגשם ויש להתחשב בכך ולהיכן ינוקזו המים.

בחירת העץ בחירת העץ שישמש לבניית הפרגולה היא החלטה עיצובית, אך לא רק. ישנם מספר סוגי עץ פופולריים לשימוש עבור פרגולות ובינהם מככב עץ אורן צבע העץ חום בהיר/ צהבהב, נוח לשימוש ובעל עמידות גבוהה מאד במזג האוויר הישראלי.

הקמה

הקמת פרגולת עץ תעשה לאחר תכנון מוקפד והזמנת החומרים כשעל כל החומרים להגיע למקום על מנת לבצע את העבודה בפועל במהירות ובמינימום לכלוך. ההקמה של הפרגולה אינה לוקחת ימים רבים והיא יכולה להתבצע בניקיון ובמינימום הפרעה עבורכם. הקמה של הפרגולה נעשית במספר שלבים כאשר השלב הראשון הוא הכנת השטח והבסיס של הפרגולה ולאחריו מבצעים את חיתוכי העץ וההרכבה במקום.

את הקמת הפרגולה ניתן לבצע לבד, אך אנשים שאינם מיומנים בעבודה עלולים למצוא עצמם עושים ניסוי וטעיה בתהליך, ניסוי שעלול לעלות להם משאבים רבים וגם להוות סכנה במידה ומדובר על מבנה שאינו יציב דיו. הקמת פרגולה עם חברה מנוסה תעניק לכם את המבנה שרציתם מבלי לדאוג לבטיחות שלכם.

תחזוקה

בהתאם לסוג העץ ומיקום הפרגולה ייקבע אלו עבודות תחזוקה יש לבצע. המטרות של עבודות התחזוקה הן לשמור על המבנה מפני מזיקים והן לחדש את מראה הפרגולה. ישנם עצים עמידים יותר למזיקים ולהשפעות מזג האוויר ויש עצים פחות עמידים. כבר בשלב התכנון ניתן לדעת אלו עבודות תחזוקה יידרשו לפרגולה לאורך השנים.

עבודות התחזוקה יכולות להסתכם בצביעה חוזרת של הפרגולה במידה ומבצעים את הצביעה לפי הדרישה. הדרישה לביצוע עבודות התחזוקה משתנות בהתאם לסוג העץ הנבחר לפרגולה ובהתאם למיקום שלה, כולל מידת החשיפה שלה לשמש. את התחזוקה ניתן לבצע לבד במידה והעבודה כוללת צביעה בלבד וניתן לבצע אותן בעזרת החברה אשר ביצעה את הקמת הפרגולה. החברה אשר תבצע את עבודות התחזוקה תבחן גם האם יש צורך לבצע עבודות חיזוק שונות לפרגולה או צביעה בלבד.

חברה מבצעת

לחברה אשר מבצעת את עבודת תכנון, הקמה ותחזוקת הפרגולה, יש חשיבות רבה. על מנת לבחור את החברה הנכונה ביותר עבורכם עליכם לבחון את הפרטים הבאים על החברה:

ניסיון דרך תיק העבודות של החברה ניתן לראות כמה ניסיון יש לה ואיזה ניסיון. כיוון שישנם סוגים רבים של פרגולות ועצים שונים, חשוב לבחון האם לחברה יש ניסיון המתאים לדרישות שלכם. כמו כן, במידה ותרצו בכך, תוכלו לשוחח עם לקוחות החברה, לבחון איזה ניסיון יש לה וכיצד היא ביצעה את העבודה בפועל.

הצעת עבודה לאחר מפגש או שיחה עם החברה תוכלו לקבל הצעת עבודה. הצעת העבודה כוללת את התכנון הכללי של המבנה יחד עם הצעת מחיר יוכלו להשפיע על ההחלטה האם לעבוד עם החברה או לא. חשוב בהצעת העבודה לבחון האם היא עונה על כל הדרישות שלכם בהתאם למה שהצגתם במפגש/ שיחה הראשוני.

התרשמות במפגש או בשיחה הראשונים עם החברה המבצעת תוכלו להתרשם מהניסיון שלה, מהעבודות הקודמות שביצעה וחשוב לא פחות, להתרשם מהיכולת שלה להגשים את החלום שלכם. על החברה המבצעת להיות קשובה לדרישות השונות שלכם ותוכלו להבין האם היא עונה עליהן דרך בחינה כמה היא הייתה קשובה לכם במהלך המפגש, האם היא שאלה אתכם שאלות והאם השיחה שלכם באה לידי ביטוי בתכנון של הפרגולה.
 
התקנת פרגולות מעץ יכולה לתת מענה לדרישות שונות עבור בתים פרטיים, דירות ובעלי עסקים. כל בחירה במהלך התכנון והבנייה תהיה משמעותית לקבלת תוצאה סופית שעונה על כל הדרישות שלכם. על מנת לקבל את הפרגולה שעונה על כל הדרישות שלכם יש לחשוב מראש מהו החלום שלכם, כיצד אתם רואים את החללים החיצוניים שלכם ולבחור בחברה שיכולה לעזור לכם להגשים את החלומות הללו.

מאמרים קשורים