התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

שיקולים בבחירת מדרגות עץ לבית

אחד מהיבטי התכנון המאתגרים ביותר של האדריכל הינו גרם המדרגות, התפקיד העיקרי של המדרגות הינו לאפשר מעבר בין הקומות, אך יש לה גם מעבר לכך, תפקיד עיצובי. האם תפקידה יהיה להסתיר קירות? או שמא בכוונתה לספק הפרדה אקוסטית וחזותית, האם תפקידה להוות אלמנט פסיבי או דומיננטי? כל אלו שאלות שעלינו לבחון לעומק עוד בשלב המוקדם בתכנון הפרוייקט.

מגוון האפשרויות בענף מדרגות העץ הינו גדול ואף לעיתים מבלבל, יש כל כך הרבה סגנונות, סוגים, גדלים לבחירה, שההחלטה יכולה להיות קצת מורכבת, אז בואו נדבר על השיקולים העומדים בפני אלו המתלבטים אודות עיצוב מדרגות.

חשוב על בטיחות בראש ובראשונה

כל מדרגה מהראשונה מטה ועד האחרונה חשובה בתכנון הראשוני, מצד אחד ודא כי מתקיימת עמידה בתקני הבטיחוות הנדרשים ומהצד השני ודא כי אלו משתלבות באופן הולם עם עיצוב הבית.

תחשוב עיצוב

המדרגות מספקות שירות במסגרת חלל ספציפי אלא גם שצריך לקחת בחשבון את החללים אליהם הן מצטרפות ולכן השיקול הראשון הינו בחירת סוג המדרגות, בין אם אלו יהיו מדרגות ספירלה, מדרגות טרפזיות או מדרגות עץ מרחפות. לבחירה זו השפעה ניכרת על המראה המעוצב הכולל של החלל.

חומרי הגלם

ההחלטה הבאה קשורה בחומר הגלם הנבחר, העצים הנפוצים עבור מדרגות פנים הינם עצים קשים כגון עץ אלון, עץ בוק, עץ מהגוני ועץ האגוז לסוגיו, אין תשובה אחת נכונה, חשוב לקחת בחשבון כי העץ חייב לעבור תהליך שיכשירו אותו לשימוש כחומר גלם כשיר לחיפוי מדרגות.

מהו הסגנון המועדף שלך?

כדי להגיע להחלטה נבונה בנוגע לסגנון, קח בחשבון את האלמנטים האחרים בביתך. אם ברשותך ארונות, קירות שהיית מעוניין להסתיר או להדגיש, כאשר תבחן את המרכיבים שמשפיעים על הכלל, תהליך התכנון יהפוך לקל יותר. המדרגות, ללא ספק, יכולות לספק מענה יצירתי לחללים מורכבים בגודלם וצורתם. כמו כן ניתן לשלב במסגרת מדרגות העץ חומרי גלם נוספים כגון פלדה וברזל, ואפילו זכוכית!

התקנה נכונה

מדרגות מעץ ניתנות להתקנה במספר שיטות ושילובים, מדרגות מרחפות, מדרגות מעגליות / ישרות, תוספת מעקה וכיו"ב. חשוב מאוד שהתקנת המדרגות מעץ תתבצע באופן מקצועי, חברתנו מנוסה בתחום התקנת מדרגות עץ, אנו נסייע לך בהחלטות החשובות לפני הזמנת שירות התקנת מדרגות עץ ונספק לך את כל המידע הדרוש לך בהיבט של כמות חומרי הגלם, היתרונות והחסרונות של חומר גלם זה על פני האחר מבחינה אסתטית ומבחינת עמידות לאורך שנים ולא פחות חשוב נספק לך מידע מושלם באשר לעלויות הצפויות והתחזוקה הנדרשת בעתיד.

חשוב על העתיד ואם כבר ציינו עתיד- יש להתייחס להיבטים הבאים: עץ טבעי זקוק לתחזוקה, מדרגות מעץ זקוקות לניקוי שיוף וציפוי מחדש מעת לעת, ככל שחומרי הגלם שתבחרו יהיו איכותיים יותר והעץ שתבחרו יהא עמיד וחזק כך הצורך בתחזוקה השוטפ יפחת בהתאמה.

לסיכום, תכנון המדרגות חייב לקחת בחשבון את עיצוב הבית שלך, לקחת בחשבון שיקולי בטיחות, עלויות ואילוצים כגון: האם יש מדרגות קיימות אותן תשדרג? או שמא מדרגות חדשות? האם המתקין נדרש להשלים קיר גבס או עליו לבצע תשתית לפני בניית המדרגות? חשוב לבחון כל וריאציה על מנת שהתכנון יהיה מדוייק והעלויות וההשלכות הסופיות לא יותירו אתכם מופתעים.

אנו כאן על מנת שהכול יהיה ברור וידוע מראש. התקשרו אלינו כעת 050-7373666 לקבלת המידע המלא והנדרש אודות התקנת מדרגות עץ בביתכם.

מאמרים קשורים