התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

רצפת עץ

רצפת העץ הגיעה אלינו הישר מארצות הברית ומאירופה הקרות, הפופולאריות שלה באזורים אלו נובעת בזכות היתרונות שרצפת עץ טומנת בחובה.

רצפת עץ טבעי

במקרה של אזורים בעלי אקלים צונן, רצפת העץ מצטיינת בשמירה על טמפרטורה נעימה ובידוד אקלימי. בישראל הקור הינו גורם פחות בעייתי, אך יתרון הבידוד בא לידי ביטוי גם בחודשי הקיץ חמים. תמיד נעים יותר להתהלך על רצפת עץ, הטמפרטורה קבועה והתחושה נעימה.

מלבד יתרון הבידוד, לרצפת העץ יתרון משמעותי כאלמנט עיצובי, חלל אשר נבחרה עבורו רצפת עץ מקנה תחושת חמימות ואלגנטיות, גם אם שאר החלל מעוצב או מרוהט בסגנון מודרני. כמובן שניתן לבחור את סוג העץ לסגנון הבית כך שיתאים לסגנון הכללי בו הבית מעוצב, יש  מגוון רחב של סוגי עץ, חיתוכים, גדלים של הפלטות שניתן לבחור על מנת שיהיו חלק הומוגני מהחלל. כמו כן, רצפה מעץ טבעי ממשיכה להיות פונקציונאלית עוד שנים לאחר מכן ואף משתבחת עם השנים.
לבחירתכם מגוון חומרי גלם למראה ריצוף מעץ אך ראשית עלינו להכיר את הסוגים העיקריים של רצפות העץ. כשמדברים על רצפת עץ הכוונה בדרך כלל לאחת מבין החלופות הבאות: רצפת עץ טבעי ורצפת עץ מעובד.
 
רצפת עץ טבעי

רצפת עץ טבעי

רצפת עץ גושני (עץ מלא) הינו פרקט העשוי מקורות עץ מלא שאינו מחולק לשכבות בפרופיל. על העץ הגושני נמנים- עץ האגוז, עץ אירוקו, עץ איפאה, עץ אורן, המלוק קנדי, דוגלס פייר, עץ בוק, עץ מהגוני ועץ האלון. חלקם עצים קשים וחלקם עצים רכים. מחירי העצים נע על פי האיכות שלהם ועד כמה הם נפוצים.

רצפת עץ רב שכבתי-  פרופיל עץ אשר עשוי שכבות המודבקות בכיוונים שונים, עובייה של השכבה העליונה בין 3-6 ס"מ והיא עשויה עץ אציל, שאר השכבות עשויות מעצים "פשוטים" יותר אשר תפקידם הינו לייצב את הפרופיל ולמנוע עיוותים ברצפת העץ.
רצפת עץ טבעי
 
 
תחזוקה וגימור ברצפת עץ טבעי
  • הגימורים בפרקט עץ טבעי יכולים להתבצע באמצעות מריחת שכבת לכה שהיתרון שלה בכך שהיא אוטמת את העץ ומונעת ספיגת כתמים ולכלוך ושכבה זו נוחה לניקוי ותחזוקה. החיסרון בשכבת הלכה הינו שהתחושה פחות טבעית וחידושה מצריך איש מקצוע.
  • גימור נוסף הינו מריחת שמן אשר על יתרונותיו מצויים התחושה של העץ הטבעי למגע, קל לחדשו ומגן על משטח הפרקט מספיגת נוזלים. על חסרונות השמן נמנים שחיקה גבוהה, יכולת ספיגת כתמים כיוון שהעץ אינו נאטם באופן אולטימטיבי ובעקבות זאת התחזוקה התקופתית בתדירות גבוהה יחסית.
 
רצפת עץ מעובד
 
רצפת עץ סינטטי, פרקט מיוצרת כיום מקשת רחבה של חומרי גלם: עץ, ויניל, למינציה ואריחים. נרחיב כעת אודות הסוגים העיקריים:

פרקט למינציה -  בפרקט למינציה הפרופילים הינם דמויי עץ העשויים מחומר סינטטי, עליו מודפסות שבלונות של סוגי עצים שונים, טקסטורות ומגוון צבעים. פרקט למינציה מותקן ע"ג שכבת בסיס תומכת המהווה חלק מהרצפה עצמה, היתרונות של פרקט למינציה הינם: עמידות גבוהה, התקנה פשוטה, מחיר נמוך והוא פרקט שנחשב קל ביותר לתחזוקה. אך עמידותו בפני מים אינה מלאה מאחר וצפיפות הסיבים הינה בינונית, כך שתחזוקתו השוטפת דורשת עירנות ותשומת לב.

פרקט ויניל – גם כאן מדובר במשטח שבלוני, מעוצב, קל ונוח להתקנה. פרקט ויניל מיוצר בצפיפות סיבים גבוהה ולכן עמיד יותר בפני מים והמראה שלו מתקרב באופן די מרשים למראה העץ האותנטי האהוב.
 
כך שאם אתם חפצים לשדרג את המראה של הנכס ולהקנות לו מראה מודרני ועדכני ובתחזוקה מינימאלית, לבטח רצפת פרקט (למינציה או ויניל) תהווה אפשרות מעולה עבורכם.
לאחר פירוט חומרי הגלם הזמינים עבור רצפת עץ נוסיף כעת מספר דגשים  אודות סוגי העץ המתאימים עבור רצפת גלריה.

רצפת עץ טבעי


מהי רצפת גלריה?

רצפת גלריה הינה חלק המותקן מעל הרצפה הרגילה, הרצפה יכולה להיות כמעין במה מוגבהת מעל הריצוף הקיים או כיחידה בנויה לכל מטרה שהיא בחלל הגבוה של הבית, קרי תיקרה. ברצפת גלריה המורכבות הינה בהקמת הקונסטרוקציה הנדרשת המציעה את התמיכה הנחוצה, מדרגות ועוד. מעל הקונסטרוקציה מותקנת בדרך כלל רצפת עץ מאחר ונדרש ריצוף של חומר גלם קל שלא יעמיס במשקלו על הקונסטרוקציה.

השימוש בגלריות הפך להיות חלק מתכנון הבית מבעוד מועד על מנת למקסם  את ניצול החלל למטרות כגון: יחידות מגורים, חדרי עבודה או חדר משחקים לילדים. כמובן שניתן להתקין גלריות גם בחללים קיימים.

מאחר וריצפת הגלריה הופכת ברוב המקרים להיות התקרה, חשוב להשתמש בעצים קשים וחזקים על מנת לתמוך ברצפה וגם בכדי שהתקרה החשופה תהפוך להיות מעוצבת, כך למשל שימוש בקורות עץ גושני לאורך התקרה שמשמשות לתמיכה ובעלות מראה כפרי קסום וחמים. מומלץ לרצף את הגלריה בעץ טבעי מלא ובעדיפות לעץ  מהסוג ה"קשה" שיהיה עמיד למשקל כמו עץ אורן, עץ סידר, עץ איפאה או עץ אלון.

לסיכום:

כפי שאתם רואים קצרה היריעה מלהכיל את מגוון האפשרויות העומדות לבחירתכם בבואכם לקבל החלטה באשר לרצפת העץ המתאימה ביותר עבור הנכס שלכם ועבור התקציב העומד לרשותכם, לכן אנו כאן, עם הניסיון העצום שצברנו, נוכל להתאים עבורכם את הפתרון ההולם שיספק לכם את התשואה האולטימטיבית  להשקעת כספכם.

התקשרו כעת והתייעצו עם מומחה רצפות עץ 050-7373666

מאמרים קשורים