התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

עץ אקויה

עץ אקויה הינו עץ פופולארי ברחבי העולם ולא בכדי, מציג ביצועים ומאפיינים נהדרים אשר גורמים למביני עניין לסמוך עליו לטובת יישומי אאוטדור שונים.

עץ האקויה עבר סדרת מבחנים מקפידה אשר בהם עמד בהצלחה רבה: החל מעמידות מימדית, חסינות, היכולת ליצרו בקשת רחבה של גוונים והיכולת שלו להבטיח עמידות וחסינות גם כאשר מותקן מתחת לפני הקרקע ובאזורים לחים.

מאפייניו אשר הופכים אותו לפתרון מצוין עבור אלו המחפשים עץ איכותי אותו ניתן להתאים למראה המעוצב מבחינת צבע ולתנאי הסביבה מבחינת עמידות וחסינות.

עץ האקויה מייצג את ההתפתחות הטכנולוגית המשמעותית אשר חלה בתחום העץ , התפתחות אשר מאפשרת אספקה מרובה של עץ יציב, לא רעיל, קלאסי וחזק. עץ אקויה נחשב לחומר גלם אידיאלי עבור נגרות חוץ, ובמהלך 80 השנים האחרונות מדורג גבוה בקרב חוקרי העץ כחומר גלם.
בשנת 2007 הגיע לשיא תהילתו כאשר הוביל ברשימת חומרי הגלם לתעשייה.

מחירו הינו מחיר גבוה יחסית לעצים אחרים אך התשואה מעץ אקויה הינה תשואה גבוהה בהשוואה למתחריו, לכן בטווח הארוך בהחלט יחשב כהשקעה משתלמת.

הניסיון הרב אשר הצטבר לאורך השנים ביישומי אאוטדור הוכיחו את יתרונותיו של עץ האקויה ומוסדות כגון: BBA, BRE, TRADA והמרכז להנדסת עץ ב-Napier University בדקו והעניקו גושפנקה ליתרונות אלו.

הטכנולוגיה העומדת מאחורי עץ אקויה מתבססת על  תהליך wood acetylation, תהליך wood acetylation הינו תחום שעשה כברת דרך בכל הקשור למדע החל משנת 1920.

תהליך Acetylation - עץ אקויה

מאפייניו הפיזיים של כל חומר גלם תלויים במבנה הכימי שלו, העץ מכיל שפע של קבוצות רדיקלים חופשיים אשר צוברים ומשחררים מים על מנת לשנות את המצב האקלימי אליו העץ נחשף, זוהי הסיבה העיקרית לכך שהעץ מזיע, מתכווץ ונרקב.
תהליך Acetylation משפיע באופן אפקטיבי על הרדיקלים החופשיים המצויים בעץ ומאפשר לו להפוך ליציב יותר וחסין יותר.

תהליך זה מתרחש באופן טבעי בעץ אך ההתערבות של תהליך הייצור מתגברת את ה- Acetylation כך שבסיכומו של דבר עץ האקויה לא מכיל חומרים שלא היו קיימים בו קודם לכן באופן טבעי!

כך מתקבלת התוצאה האידיאלית של עץ אקויה שהינו 100% לא רעיל.

עץ אקויה בהשוואה לעצים מטופלים אחרים

ההשפעה של שינוי המבנה הכימי של העץ לעומת השפעה על התוכן הכימי הינה משמעותית ביצירת סוגי עצים, בעצים מטופלים אחרים הטיפול ניכר בהכנסת כימיקלים כגון: שמנים, רכיבי מתכת, קוטלי מזיקים לתאי העץ.

יישומי אאוטדור

עץ אקויה מתאים לכל האפליקציות עבורם נדרש עץ שיחזיק מעמד שנים ארוכות, תחזוקה מינימאלית ועלות משתלמת לטווח הארוך, החל מחלונות, דלתות, חיפויים, דקים, גשרים, סירות, פרגולות ועוד. הגשר המפורסם בהולנד אשר הוקם בסתיו 2008 מעוצב באופן שיספק מענה ל-80 שנים הבאות. 

מאמרים קשורים