התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

חשוב לדעת לפני שבוחרים דק

להלן מספר שיקולים שעליהם יש לתת את הדעת בעת הזמנת דק, מדובר קצת מעבר לשיקולים הסטנדרטיים הכוללים את הצבע ואת טקסטורת הדק.

עד לפני כ- 10 שנים מעטות היו האפשרויות בבחירת דק, עם חלוף השנים תחום הדקים התפתח משמעותית וכיום ניתן להתלבט בין יותר מ– 50 סוגים שונים של דק!

אז מצד אחד, אנו נהנים מהיצע עצום של סוגי דק לחיפוי, מצד שני, קל מאוד לאבד כיוון, איך בכל זאת בוחרים דק שיתאים בדיוק לצרכים ולהשקעה הכספית שאתם מוכנים להשקיע?

במאמר זה ננסה לענות על השאלה, לצמצם את מגוון האפשרויות שלכם ולסייע לכם להבין מהו סוג הדק שיתאים ביותר עבורכם.
דק סינטטי

#שיקולי תקציב - מדובר לכל הדעות בשיקול דומיננטי. מחירו של הדק מושפע ממספר גורמים כפי שנפרט כעת על מנת שהתמונה תהיה ברורה כשמש עבורכם.

#סוג חומר הגלם - חומר הגלם האם הינו מורכב מעץ טבעי או WPC - שילוב של עץ וחומרים נוספים או רק חומרים סינטטיים לא שבבי עץ טבעי?

#שיקול נוסף שלא נוכל לפסוח עליו הינו איכות חומרי הגלם - בחרו בדק המגיע עם היתרי בנייה ומציג עמידה בתו תקן. עליכם לוודא שהדק עשוי מחומרים מאושרים לבניה, מתחמים ציבוריים דורשים אישורים קפדניים (ובצדק) כגון מעכב בעירה וכיו"ב, לכן חשוב לעמוד על טיבו של חומר הגלם.

#שיקולי אקלים סביבתי - הלוקחים בחשבון לחות ומגע עם מים - חשוב לברר היטב טרם הזמנת הדק לנכס שלכם, האם הדק יותקן בסביבת מים זורמים או בסביבה רוויה בלחות, האם הדק מותאם לאזורי מים כמו בריכה ומסוגל להתמודד עם לחות זו בהצלחה, כמו כן ייתכן שנדרשת עבורכם טקסטורת דק מחוספסת אנטי סליפ, חלק מהדקים הינם בעלי מרקם חלק כך שבעת המגע עם מים הם עלולים להוות סכנת החלקה. תנו את הדעת גם לנושא חשוב זה טרם הזמנת דק לסביבת מים.

#מיקום ההתקנה – מיקום ההתקנה משפיע על קלות / קושי ההתקנה, התמחור נובע מרמת הקושי. כמו כן, נשאלת השאלה - האם הדק יותקן בצל או שיהא חשוף לשמש באופן ישיר? דקים כהים או צבעוניים נוטים להתחמם בעת חשיפה לשמש ישירה ולפלוט חום לכל מה שניצב עליו, לכן חשוב לבדוק את סוג הדק ותגובתו עם חשיפה ישירה לשמש, בקשו מספק הדקים שבחרתם להציג לכם דוגמאות של מגוון צבעים וזאת טרם בחירת הסוג והצבע הרצוי, הניחו דוגמיות אלו בשמש ישירה על מנת לבחון תגובתם, בהרבה מקרים נמליץ לאלו אשר מתקינים דק אשר יהא חשוף לשמש בתדירות גבוהה לבחור דק בצבעים בהירים או דק מתרכובת שמותאמת לאקלים חם. חשוב להתייעץ בנושא זה לעומק עם ספק הדקים. לאחר שעסקנו בבחירת צבעו של הדק בהיבט של מיקום ההתקנה כעת הזמן לדון בשיקוי הצבע רק בהיבט אחר, ההיבט העיצובי. על כך בשיקול הבא.

#סגנון העיצוב- האם הדק דורש צביעה נוספת? האם נדרשים חיתוכים מיוחדים? האם חלק מהדק או כולו בטקסטורה מחוספסת? האם דמוי עץ טבעי? כיום ענף הדקים מציע מגוון עצום של טקסטורות וצבעים ייחודיים, הטיפ שלנו - בבואך לרכוש דק, חשוב לקחת בחשבון את טקסטורת הדק הרצויה, הצבע שיתאים לנכס שלך כך שלא תהיינה הפתעות או חלילה אכזבות מהתוצאה הסופית.
דק במגוון צבעים וטקסטורות

#סוג ההתקנה - עד לא מזמן ההתלבטויות העיקריות נבעו בהתקנה נסתרת או התקנה עם ברגים גלויים, ההתקנה הנסתרת אשר מציעה מראה נקי יותר כרוכה בעלויות גבוהות יותר.

#ברגים - שימוש בברגים רגילים לעומת ברגים שאינם מחלידים, הברגים עצמם מהווים מקור לבעיות בעתיד, כשמסתכלים על העתיד הרחוק ומבינים שעובדתית ברגים רגילים אשר יהיו חשופים ללחות ובעוד מספר שנים יחלידו יובילו אתכם לעלויות נוספות ויגרמו לכך שהדק לא ייראה במיטבו.

#תשתית הדק - נושא התשתית הינו נושא כאוב בכל הקשור לשיטות המסורתיות להתקנת דקים, תשתית האורן הפופולארית אשר מהווה יסוד זול אך לא איתן מהווה גורם בעייתי לאלו אשר בעוד מספר שנים יאלצו להתמודד עם ריקבון וסדקים בתשתית עצמה.

#שיקולי תחזוקה שוטפת - אתם מכירים את עצמכם ויודעים מה אפשרי ומה בלתי אפשרי מבחינתכם, יש בעלי נכסים שלא חוששים מתחזוקה שנתית באופן עצמאי, אחרים עשויים לחשוש רק מעצם המחשבה על כך. לכן גם נושא התחזוקה מקבל מבחינתנו התייחסות נכבדת. כיום ישנם דקים שאינם דורשים תחזוקה שוטפת, מדובר בדקים הסינטטיים שלבטח שמעתם רבות אודותיהם. כאשר חומר הגלם הינו עץ טבעי, מדובר בדק שכרוך בתחזוקה שוטפת לפי הנחיות היצרן, היו ערים לעובדה זו.

#כאן המקום להתייחס למערכת ההתקנה המתקדמת בעולם - אקסטרפארק, מדובר במערכת התקנה סופר איכותית, ללא ברגים, מורכבת מפרופיל אלומיניום אל חלד איכותי ובלתי נראה. היתרון הגדול במערכת של אקסטרפארק הינו שלכלוך ואבק אינם מצטברים בקרקעית, התשתית חזקה ועמידה, על כן עמידות הדק גבוהה מאד ולאורך שנים ארוכות. לפרטים נוספים אודות אקסטרפארק ישראל היכנסו לכאן או התקשרו כעת 050-7373666 לייעוץ מומחה דקים.
דק איפאה תשתית אלומיניום

#סוף מעשה במחשבה תחילה - תכנון נכון של הדק, יחסוך לכם עלויות בהמשך ויאפשר לכם יכולות מיקוח טובות יותר, כלומר, סבירות גבוהה (אך שום דבר לא מובטח כמו רוב הדברים בחיינו) שאם תזמינו מאותו ספק דקים את הביצוע הכולל של הפרויקט על כל תוספותיו כגון: מעקה או מדרגות עץ, יכולות המיקוח שלכם עבור התשלום תהיינה גבוהות יותר, על כן נמליץ לכם עם יד על הלב, תכננו נכון ומראש את הפרויקט על מנת להוזיל את העלויות בפועל של ביצוע העבודה.

מקווים מאוד שכתבה זו הצליחה לעשות סדר, כמובן שנחוץ לכם מידע נוסף אודות סוגי הדקים השונים, על כך בכתבה ייעודית נפרדת. בהצלחה!

מאמרים קשורים