התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

השאלות המשמעותיות שיסייעו בתכנון דק מושלם

דקים הפכו באופן בלתי מפתיע להיות חלק מהנוף הסביבתי, הדק מצטיין ביכולתו להפוך את המראה של הבית למיוחד יותר, חמים יותר ויוקרתי יותר וכשמשווים את עלות התקנת הדק בבית לאלמנטים אחרים באותו קנה מידה של השפעה מבינים שמדובר במחיר לא גבוה במיוחד שמצדיק את ההשקעה.

הדק מאפשר הרחבת מרחב המחייה מהבית לחיצוניות שלו באופן הרמוני שמשתלב היטב עם פנים הבית, כך שעצם התקנת הדק מאפשרת לדיירי הבית הרחבת מרחב המחיה.של בני המשפחה.

יתכן שתטעו ותחשבו על הדק כעל קורות עץ בסיסיות הנמתחות בחצר האחורית של הבית ובגודל סטנדרטי אשר לא מאפשר גמישות. אנו כאן לחדש לכם בהצגת הגמישות הגבוהה שמתאפשרת בהתקנת דק כהמשך למתחם הפנימי של ביתכם.

אז לבטח הבנתם את הרמיזה הטמונה בפסקה הקודמת. דק בגינה זה כבר מזמן לא מה שהיה פעם, אלמנט פונקציונאלי, הדק של תקופתנו הינו אלמנט המאפשר לבעל הנכס ולאדריכל האמון על המראה המעוצב של הנכס מתן ביטוי לאמירה האישית שלהם.

המטרה של השגת ייחודיות, שימושיות והרמוניות הינה ברת השגה כאשר יודעים לענות על השאלות הבאות.

כעת נציג את השאלות החשובות שהמענה עליהן ישפיע על קבלת ההחלטות המשמעותיות הקשורות לבחירת סוג הדק וסוג ההתקנה.

מיהו קהל היעד וכיצד יעשה שימוש בדק

אוהבים לארח?

אם בכוונתנו להתקין דק שחלק ממנו יוקצה למתחם גריל ואירוח, רצוי לתכנן את מיקום ומרחב הדק כך שיאפשר מחד אזור אכילה ומצד שני אזור בישול. כאשר ההפרדה בין השניים ברורה ונוחה הן לסועדים והן למארחים.

משפחה צעירה?

דק מהווה פתרון נפלא כמתחם פנאי עבור ילדים.
במידה והילדים צפויים לשהות זמנים ממושכים על הדק, מומלץ לבנות עבורם דק רחב, נמוך, באזור שאינו מוסתר ושיהיה ניתן לבצע הרחבה או שינוי בבוא היום, כאשר הילדים יגדלו ותמהיל קהל היעד של הדק ישתנה.

הילדים גדלו ואפשר לנוח?

במידה ונרצה להקצות אזור שיאפשר ליהנות מהבריזה החיצונית ומהשקט בו נוכל לשתות את הקפה שפותח את הבוקר.  שילוב רצפת דק בהמשך לבית תאפשר תחושה של בית מחוץ לבית, בבואנו לתכנן אזור שכזה כדאי לשקול היטב היכן הוא יוקם ,באזור של צל או דווקא באזור שטוף שמש, בו ניתן יהיה למקם עציצים וצמחים אשר יהוו חלק מהגינה הביתית.

מהו מיקום הדק?

כאשר הגדרנו למה מיועד הדק, נוכל להתחשב מיקום הדק והמתחם עליו יבנה, האם יש צורך בצל או שמש והאם יהיה כחלק מהבית או אזור נפרד.
הדק אידיאלי כאזור לאירוח, מומלץ טרם התקנתו להגדיר את מיקומו, האם הינו הרחבה של אזור הבית או האם יותקן באזור נפרד, מהו הנוף הנצפה ממנו, והאם הוא ימוקם באזורי צל או שמשי.
 
 
מהם תנאי מג האוויר באזור?

כחלק מתכנון בניית הדק מומלץ להתחשב בתנאי מזג האוויר באזור שכן מזג האוויר יכול לשנות לחלוטין את בחירת סוג הדק, תכנון התקנת הדק הן מבחינת מיקומו והן מבחינת מטרתו.
כדאי ליצור הצללה היכן שהטבע לא מאפשר זאת באמצעות בניית פרגולה רחבת ידיים או באמצעות הצבת שמשיות במתחם ולשקול בניית גדר אשר תגן מהרוח ורעשי הסביבה.

מהו גודל הדק?

תכנון מתחם הדק כולל בתוכו את ייעודו ומיקומו, כדאי לצלם את האזור עליו נרצה להקים את הדק על מנת שנראה לנגד עיננו את השטח בכללותו וכך נוכל למפות את המתחם ולתכנן באופן שקול את גודלו ומיקומו של הדק.

מהו המראה הרצוי של הדק?

על מנת שנוכל לעשות שימוש בחומרי הגלם המתאימים ביותר חשוב לשאול, האם הדק הוא חלק מהבית? במידה וכן סביר שנשאף שהדק יפגין מראה הדומה למרחב הפנימי מבחינת גוון צבעו או האם נהיה מעוניינים להקנות לו מראה כפרי כיאה להיותו חלק מהגינה.

יצירתיות שיוצרת פונקציונאליות?

כאשר אנו נתכנן דק  פונקציונאלי נמצא אפשרות של דק המציע מקום לאחסון, חשוב בתכנון הראשוני ליצור רשימה של כל האלמנטים המיועדים לאחסון ולתכנן איך וכיצד הם יאוחסנו במתחם.

האם  ישנו דק קיים אותו מעוניינים לשדרג ?

במידה וביתכם נרכש עם דק ותהיו מעוניינים לשנות את ייעודו, למשל דק הממוקם כחלק מהבית ואנו מבקשים להרחיב אותו, לא תמיד קיים הכרח בהריסתו ובנייתו מחדש, לעיתים נדרש רק שדרוג מינורי הכולל הוספה של לוחות עץ על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.


אלו חלק לא קטן מהשיקולים והשאלות שיעלו בינכם לבין עצמכם או בינכם לבין בעלי המקצוע השונים כאשר תידרש מכם קבלת החלטות, כששאלות אלו תקבלנה מענה תראו כי באופן קל ומהיר יחסית תצליחו להגיע לשלב התכנון.  

לכן שהחשיבה הראשונה תיקח בחשבון קודם כל את השימושים הצפויים והרצויים ובנוסף תפתח אופק לאפשרויות חדשות, כך שאם בעבר לא שקלתם פינת גריל בגינה, ריצוף דק יאפשר לכם מימוש אפשרות זו.

כתבה זו הינה ראשונה מבין סדרת כתבות העוסקת בשיקולים המנחים בבחירה ותכנון הדק המושלם. הכתבה הבאה תעסוק בשיקולי עלויות וסוגי הדקים השונים.

אנחנו כאן לעזר בכל שאלה אשר עולה אודות בנייה בעץ. לייעוץ חינם התקשרו כעת 050-7373666
בהצלחה!
 

מאמרים קשורים