התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

עיצוב בטיחותי למדרגות הבית

מדרגות הן בהחלט מרכיב חיוני בבית ובעסק ולמרות הפונקציונאליות שהן מביאות, הן בהחלט מביאות עימן אמירה עיצובית.

טרקלין הבית (המבואה) והמדרגות המגשרות בין המפלסים, הינם ברוב המקרים המראה הראשון הלוכד את תשומת לב המבקרים בעודם חוצים את דלת הכניסה. אך יחד עם זאת אלו טומנים סכנת החלקה ונפילה. על כך בכתבה שלפניכם.

אופן בניית המדרגות בבית עשוי להיות לא ברור ואף מורכב ולכן בהרבה מן המקרים נוטים לפרש לא נכון את הקווים המנחים בכל הקשור לבניית מדרגות לבית, לעיתים התקנות לפיהן עובדים ממש סותרות האחת את השנייה, לכן אתם בהחלט עשויים להתבלבל בבואכם להתקין מדרגות עץ בביתכם.

בשל הדינמיות הגבוהה של חיינו הטומנת בחובה שיפורים טכנולוגיים, אנו מתמודדים עם העובדה שאין קודים קבועים וחד משמעיים באשר לבניית מדרגות באופן כללי או באשר לבניית מדרגות עץ.

בתים פרטיים שונים ממתחמים מסחריים, מתחמים סגורים שונים ממתחמים פתוחים וכיו"ב.

אז נתחיל עם העובדה שתמיד נכונה, בראש ובראשונה על המדרגות לבית לעמוד בתקני בטיחות.
בכתבה שלפניכם נעסוק פחות בטכנולוגיה ויותר בבחירת העיצוב המציע גם יופי וגם בטיחות, כאשר השאיפה שלנו לסייע לכם לבחור את העיצוב שימזער את סיכון הנפילה הקיים בעת הירידה במדרגות.

כללנו עבורכם רעיונות נחמדים ביותר לעיצוב המציע הן בטיחות והן מראה ייחודי לנכס.

מספר עובדות לידיעתכם

עיצובן של מדרגות הבית נע בין עיצוב מודרני, מסורתי וכזה השובר מוסכמות. לא משנה מהו העיצוב הנבחר, לפניכם מספר עובדות:

מבין הפציעות הלא מכוונות נמצא כי מדרגות הינן האלמנט השני ברמת הסיכון לפציעות, מבוגרים וילדים הם ברמת הסיכון הגבוהה ביותר כאשר הסיכון העיקרי נובע עקב אפשרות החלקה.

חלק מגורמי הסיכון נובע מהשארת חפצים על המדרגות אך חלק אחר נובע מבנייה לא תקנית של מעקה המדרגות ועקב מדידה לא נכונה של מימדי הצעדים הממוצעים.

כך לדוגמה חוסר העקביות הידועה בין גובה המדרגה הראשונה ליתר גרם המדרגות. אפילו פער הנמוך מס"מ בודד עשוי להוות גורם לתאונות. כמו כן חוסר אחידות בין עומק המדרכים השונים, גם הוא נכלל בין גורמי הסיכון.

בנוסף לנ"ל התקנת מדרגות במיקומים לא צפויים ידועה כגורם נוסף למעידות. כך שעליכם לשקול היטב בעודכם מקבלים החלטה להתקין מדרגה בודדת או שניים במעברי ביתכם. אלו נחשבים לגורם סיכון.

בחירה נכונה של אלמנט חיפוי המדרך (שלח) ורום (הפרשי הגבהים בין שני מדרכים עוקבים) הינה בחירה שתשפיע אף היא על רמת הסיכון, בדוגמה שלפניכם בחרו באותה טקסטורת עץ הן במדרך והן ברום, בחשיכה עשויים שלא להבחין בין המדרכים השונים ולמעוד.

הפתרון לכך יהא בהתקנת גופי תאורה בין המדרכים על מנת למזער סיכון למעידה. רמזים ויזואליים הנכללים בעיצוב מדרגות העץ יסייעו למזער את גורמי הסיכון אשר מנינו לעיל.

הדוגמה הבאה הינה המחשה להתקנה אשר לקחה בחשבון את הסיכון הנ"ל ומזערה את גורמי הסיכון בחיפוי מדרגות העץ ורק באזור המדרך.

מדרגות עץ


בדוגמה הבאה מעבר לשימוש בחיפויים שונים עבור המדרך ועבור הרום נעשה שימוש חכם בגופי תאורה אשר מסייעים בעת החשיכה בזיהוי המדרכים ושיפור רמת הבטיחות בבית.

מדרגות עץ



כעת משסיימנו לעסוק בגורמי הסיכון והעיצוב אשר מספק מענה לאלו אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כתבות מעניינות נוספות העוסקות בכל השיקולים בבחירת מדרגות עץ לבית.

מאמרים קשורים