התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

חיפוי HPL

לוחות חיפוי HPL, הם טרנד שכבר תפס תאוצה בכל העולם ועכשיו חודר בענק גם בישראל. עם הכרת התחום ,יותר ויותר אנשים מאמצים את השימוש בלוחות HPL ויש לכך סיבות רבות.

לוח חיפוי HPL, שפרוש קיצורו הוא High Pressure Laminate , הינו לוח הבנוי מכמה שכבות.

השכבה הבסיסית עשויה משכבת נייר קראפט (נייר ממוחזר) או משבבי עץ. כאשר משתמשים בשבבי עץ מערבבים עם שרף טבעי ומחממים אותם יחד בחום ולחץ גבוהים וכך נוצרת שכבה אחידה וקשיחה. והרי לכם היתרון הראשון -  הבסיס עשוי מחומרים טבעיים וממוחזרים ללא חומרים רעילים.

לאחר הכנת משטח החיפוי הבסיסי ועל מנת לצבוע את המשטח, מוכנס צבע לתוך ליבת המשטח על ידי חום וכבישת המשטח.

החלק החיצוני והדקורטיבי של משטח החיפוי הינו שכבת צבע אשר מצופה בדבק מלמין ההופכת לקשיחה ואטומה על ידי קרן אור. טכנולוגיה זו נקראת EBC- Electron Beam Curing. שכבה זו מונעת חדירת קרני UV ולכן היא עמידה בפני נזקי מזג האוויר, כגון חשיפה של הלוחות לקרני השמש, שכבה זו אטומה כך שגשם או כל מקור אחר של מים אינו יכול לחדור, החום אינו מעוות את הלוח,  טכנולוגית ה EBC הופכת את משטחי החיפוי לשכבה אטומה ועמידה בפני כימיקלים שונים , הם אינם נשרטים וניתן לנקות אותם בקלות ללא חשש שחומרי הניקוי יהרסו אותם וכמובן עמידים בפני אש. עם קונסטרוקציה מתאימה וחזקה חיפויי הHPL-  עמידים שנים ארוכות בצורתם המקורית.

התקנת חיפויי הHPL  נחשבת קלה וישנן מספר שיטות להתקנת הלוחות

1. התקנה גלויה- התקנת חיפוי HPL על גבי מסגרת מתכת והידוק למסגרת על ידי ניטים גלויים.
2. התקנה סמויה- התקנת HPL באמצעות פרופילים נסתרים בעלי סוגר מתכוונן בלוחות החיפוי, כך שהמראה המתקבל הינו אחיד וחלק.
3. פרופילים- חיפויים אשר "מושחלים" על גבי מסילת מתכת. המתכת מוסווית ואינה גלויה לעין כיוון שבקצוות החיפוי קיים פרופיל המכסה אותה.
4. הדבקה- הדבקת החיפויים בדבק מתאים העומד בתקן על גבי מסגרת הקונסטרוקציה.
5. שיטה מאווררת-(מתאימה לקירות חיצוניים בעיקר)בשיטה זאת החיפויים מורכבים על מערכת משנה המורכבת על חזית הבניין.  כמה יתרונות לשיטה: את חומר הבידוד של המבנה ניתן לשים מאחורי החיפוי כך שמבחינה דקורטיבית יש פתרון והאוויר שעובר בין חומר הבידוד לחיפוי מייבש בצורה טבעית  מים ומונע עיבוי כך שחומר הבידוד נשמר לאורך שנים ושומר על החימום והקירור של המבנה. שיטה זאת מנוצלת בעולם למטרת חיסכון במשאבים כמו מיזוג וכך שיטת התקנה זאת הופכת ידידותית לסביבה.
חיפויי הHPL  מתאימים להתקנה על קירות חיצוניים, קירות פנימיים וגם משטחי דק. בשל עמידותם הגבוהה הם מתאימים להתקנה גם בחדרים רטובים, גם כחיפוי קירות מגן במשרדים וגם כתוספת עיצובית לבית.
החיפויים מגיעים בקשת רחבה של גוונים הכוללים צבעים רגילים, מטאליים וגווניי עץ. יתרון נוסף של משטחי הHPL  הוא שניתן לעצבו כיד הדמיון בכל הדפסה, צורה וגודל על פי בקשת הלקוח וככל העולה על פנטזיית העיצוב של האדריכל.
החיפויים עומדים בתקן המחמיר של מכון התקנים הישראלי, כך שעם בחירת החיפוי המתאים, השיטה המועדפת עליכם והתקנה נכונה, תקבלו מוצר איכותי, מרשים ויפה שישרת אתכם לאורך שנים.

מאמרים קשורים