התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

חיפוי עץ לקיר פנימי

העץ הוא אחד מהחומרים המשמשים היום בבניית הבית. העץ מעניק גם לבתים עשויים בטון מראה ביתי, נעים וטבעי. אנו יכולים לראות שהיום משתמשים בעץ באלמנטים שונים של הבית. אנו משתמשים בעץ כדי ליצור פרגולה מרשימה, דק מהנה וגם כדי לחפות את קירות החוץ או את קירות הפנים של הבית.

בעבר, חיפוי באמצעות עץ נעשה רק במבנים ציבוריים בשל המחיר של העץ וגם בשל מודעות נמוכה לעיצוב הבית. היום אפשר למצוא יותר ויותר בתים שמשתמשים בחיפוי עץ לקירות הפנים של הבית ואנו יכולים לראות שהעץ מעניק לבית מראה נעים, טבעי ויוקרתי.

היתרונות של חיפוי עץ לקיר פנימי

חיפוי עץ לקיר פנימי בביתכם מביא איתו כמה יתרונות בולטים ובניהם:
עיצוב – חיפוי עץ לקיר פנימי משמש היום כפריט עיצובי מרשים. עד לפני שנים מועטות נהגו לעצב באמצעות חיפויי עץ רק מבנים ציבוריים יוקרתיים, אך היום משתמשים בחיפוי גם לצורך עיצוב בתים. יצירת עיצוב באמצעות החיפוי דורשת ביצוע בחירה של העץ הנכון, בחירת גודל משטחי העץ המתאימים וגם קבלת החלטה כיצד להניח את החיפוי.
בידוד – העץ מעניק בידוד מעולה בפני מזג האוויר ובפני רעשים. כאשר החיפוי הוא על קיר חיצוני הטמפרטורה בחלל הפנימי נשמרת וכשהוא על קיר פנימי או על קיר חיצוני מתקיימת גם שמירה על האקוסטיקה (מבחוץ או בין חדרי הבית).
חיפוי פגמים – באמצעות חיפוי עץ לקיר פנימי ניתן לכסות פגמים במבנה ולהעניק לו תחושה של מקום חדש ללא הוצאות גדולות וכניסה לפרוייקטים גדולים. את החיפוי מניחים על הקירות גם אם יש בהם סדקים (כאלו שלא מסכנים את המבנה) ומיד מקבלים מראה מרשים.
שמירה על הקיר – חיפוי העץ שומר על הקיר המקורי ומאפשר למתגוררים בבית להחזיר אותו למצב חדש כל עוד ירצו בכך. החיפוי מתבצע תוך שמירה על הקיר הקיים וכשמחליטים להסיר את החיפוי (אם מתוך רצון לשנות את האווירה במקום ואם מתוך צורך לעזור את הבית) מקבלים קיר שמור.
סוגי עצים לחיפוי פנים לקירות
כאשר בוחרים באפשרות של חיפוי עץ לקיר פנימי יש לקבל כמה החלטות. בין ההחלטות יש לבחור את סוג העץ שבו משתמשים אך גם את אופן ההנחה של העץ ואת גודל משטחי העץ. בין העצים שבהם משתמשים כדי ליצור חיפוי פנים הם:
עץ אורן – עץ האורן הוא עץ פופולרי ומשתמשים בו גם לצורך חיפוי קירות פנים במבנים ציבוריים ופרטיים. עץ האורן נוטה להיות בהיר כשגווניו נעים בין צהוב חיוור ללבן. עץ האורן אהוב על הקהל הישראלי בין היתר בשל מחירו שנותן תמורה הוגנת ומראה מרשים. עץ האורן מעניק מראה המשלב בין יוקרה לבין טבע נקי ומרשים.
עץ איפאה – האיפאה הוא עץ מרשים מאד אשר מגיע לארץ מאזור ברזיל. צבעו של העץ הוא חום-אדמדם והוא מאופיין במראה שאינו אחיד. מדי פעם אפשר לראות במשטחי העץ רצועות בהירות או רצועות כהות במיוחד שמעניקות מראה יוקרתי. עץ האיפאה עמיד בפני חרקים, חום, הוא דוחה ריקבון ואפילו חסין בפני אש, מה שגורם לאנשים רבים לבחור בו לחיפוי הקירות.
עץ סידר/ ארז – עץ הסידר הוא עץ בעל עמידות גבוהה והוא יכול להתמודד גם עם סביבה לחה כמו חדרי הרחצה. צבעו של העץ הוא אדמדם, בהיר יותר מהאיפאה. המחיר של העץ נמוך משל האיפאה אך יקר יותר מהאורן ובין התכונות שלו אפשר לראות עמידות גבוהה בפני מזיקים ובפני לחות והטקטורה שלו ייחודית ומרשימה.
אופן ההנחה של העץ
הצורה שבה מחליטים להניח את חיפוי העץ משפיעה על המראה של החלל. כיוון שהחיפוי נועד לא רק כדי להעניק הגנה על המבנה, שמירה על הקירות ועל הבידוד אלא הוא גם נועד (ולרוב זו הסיבה העיקרית להניח אותו) לתת מענה עיצובי, אפשר לעשות איתו דברים רבים.
בבתים עם תקרות נמוכות מומלץ להניח את חיפוי העץ כך שהוא יהיה לאורך הקיר. בצורה זו העין תיווצר אשלייה שהתקרה גבוהה יותר ממה שהיא באמת. בבתים שבהם רוצים להעניק לקיר תחושה ארוכה יותר, שהוא נמשך, עדיף להניח את החיפוי לאורכו של הקיר. האשלייה שנוצרת באמצעות הנחה נכונה של העץ יכולה להשפיע על התחושה בבית, על האוויריריות של המרחב ולהעניק את התחושה שרוצים לקבל מהחלל.
גודל העץ
מעבר לכך שאפשר לבחור את סוג העץ לחיפוי הקיר ואפשר לבחור את אופן ההנחה, אפשר גם לבחור אם להשתמש ברצועות קצרות או ארוכות. ההחלטה אלו רצועות להניח היא החלטה עיצובית ואין לה משמעות על יכולת הבידוד או השמירה על הקיר (החיפוי יעשה זאת בכל מקרה).
כדי לקבל החלטה באיזה גודל רצועה להשתמש כדאי לראות את האפשרויות השונות, להתייעץ עם מעצב (אם מדובר בעיצוב מלא של החלל) ומובן שכדאי מאד לשאול את החברה מה היא ממליצה מתוך הניסיון שלה. החברה שמנוסה בעבודות חיפוי עץ לקירות פנים יכולה להעניק מהניסיון שלה המלצות.
כיצד מבצעים חיפוי פנים מעץ
כדי ליהנות מחיפוי פנים מעץ אין צורך לשנות הבית, אין צורך לשבור קירות ואין צורך לצאת מהבית לכמה ימים. אם מבצעים את חיפוי העץ נכון אפשר ליהנות מעבודה נקייה ומגמר עבודה מהיר, מה שמאפשר להישאר בבית תוך כדי עבודה במינימום בלגן. כדי ליהנות מחיפוי שכזה יש לבצע תכנון נכון של העבודה ולהביא אנשי מקצוע מנוסים שיבצעו אותה נכון.
תכנון מוקדם חוסך בלגן – השלב הראשון בביצוע חיפוי פנים לקירות הבית הוא תכנון של העבודה. התכנון כולל חשיבה עיצובית כשיש להתחשב בכל הפרטים. לאחר קבלת ההחלטה לבצע את החיפוי יש להחליט על איזה קיר מבצעים את החיפוי, באיזה עץ יש להשתמש ולקבל החלטה כיצד יונחו הרצועות ובאיזה גודל הן יהיו. החברה שמבצעת את העבודה תבצע מדידות ותזמין את החומר כך שביום העבודה הכול  יהיה מוכן.
ביצוע החיפוי – כשהתכנון נכון וכל החומרים מגיעים למקום בזמן אפשר להתחיל לבצע את עבודת החיפוי. ראשית מזיזים מהשטח חפצים שמפריעים, יוצרים עמדת עבודה לטיפול בעץ ואז ניגשים לביצוע המלאכה. בעת הנחת החיפוי לא כדאי להסתובב בבית כיוון שיכול להיות רעש ועצים במקום, אך אפשר יהיה לחזור לתפקוד מלא במהרה.
קבלת הבית חזרה – בהתאם למצב הבית לפני התחלת העבודה ובהתאם לגודל העבודה החברה יכולה להעריך מתי היא תסתיים וחברה מקצועית תעמוד בלוח הזמנים ללא הפתעות. בסיום העבודה לא יישארו במקום עצים מפוזרים ועמדת העבודה תפורק כך שאפשר יהיה ליהנות מהתוצאות מיד.
 
בחירת חברה לביצוע עבודת החיפוי
לבחירת החברה המבצעת את חיפוי הקירות בעץ יש משמעות גדולה. כיוון שהחיפוי נשאר לתקופה ארוכה (ולעתים לכל החיים) יש להקפיד לבחור בחברה עם ניסיון, המלצות וחברה שמוכנה להקשיב לרצונות שלכם ולהגשים לכם חלומות. כדי להתרשם מהחברה מומלץ לבחון את תיק העבודות שלה ולהתרשם בשיחה הראשונית מהיחס המתקבל. כדי להתרשם מהחברה ולהתייעץ עם מומחה צרו איתנו קשר.

מאמרים קשורים