התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

חיפוי קירות בעץ

חיפוי עץ דקורטיבי בבית ומחוצה לו הינו אחד הטרנדים המובילים בתחום העיצוב.

טרנד זה אשר תפס תאוצה בשנים האחרונות הגיע אלינו הישר מאירופה ומארצות הברית שם חיפוי קירות הבית בעץ הינו מוטיב עיקרי בעיצוב. העץ מקנה תחושת חמימות ויוקרה ובמדינות קרות שהחורף שם הינו קיצוני ואינו סביל כמו בארץ החמה שלנו, העץ משמש כמבודד מצוין הופך כל חלל ולא משנה גודלו לנעים יותר. בנוסף וחשוב לא פחות, העץ לטווח הארוך בשל תכונתו לבודד מקור ומחום הינו חסכוני בחשמל, כך שאם שמירה על איכות הסביבה היא חלק מהאג'נדה שלכם, שימוש בחיפויי עץ דורש פחות שימוש בחימום וקירור, פחות חשמל, פחות ניצולם של תוצרי הטבע, פחות פליטה של גזים לאוויר אותו אנחנו נושמים וכן הלאה.

בישראל אימצו את טרנד חיפוי הקירות בשל היוקרה אותה הוא משדר וכמובן שבעזרת חיפוי זה כל חלל אם זה קיר בבית, לובי או קיר חיצוני משודרג באופן מהותי .


חיפוי קיר פנימי בעץ


כיום אמנם אנו רואים יותר ויותר עיצוב בעץ בחלקים שונים בבית אך לא נישכח שטרנד זה היה קיים ואף היה בולט בחלק נרחב של בתים ברחבי הארץ בשנות ה-70 וה-80. בתקופה זו חיפוי העץ היהאלמנט בייסיק וקבוע העשוי מפלטות עץ אורן לא מעוצבות מה שהפך את הקירות למעין גוש מעץ ללא כל נגיעה עיצובית ולא תמיד בעל מראה מלבב. עם בואן של שנות ה-2000, החל הטרנד ה"מודרני" בעיצוב הבית, העץ החל "לצאת מהאופנה" והעיצוב הנקי והלבן נראה בכל בית שני בישראל.

חלפו להן מספר שנים,  הטכנולוגיה והגימיקים עיצוביים של אדריכלים הובילו להולדתם של חיפויים מעוצבים ומיוחדים אשר כיום ניתן למצוא במגוון רחב של גדלים, טקסטורות וצבעים מרהיבים המשולבים בצורה מדהימה עם העיצוב המודרני שהפך להיות כל כך פופולרי, כלומר באותו החלל  - ארונות לבנים מודרניים בשילוב קיר בחיפוי עץ, השילוב של אלמנט "קר" ואלמנט "חם" באותו החלל הפך להיות המילה האחרונה.

חיפוי קיר חיצוני בעץ

תוכלו לזהות מספר מגמות עיצוב בחיפוי עץ, מגמת חיפוי עץ על הקירות החיצוניים של הנכס, לרוב מדובר במקטע קטן של קיר בחיפוי עץ בצבע שייתן ניגודיות מובהקת לצבע הכללי של הבית, כך לדוגמה אזור היציאה מהבית לגינה מחופה בעץ. דוגמה נוספת הינה - בניה של פרגולה מלבנים שמחופה כולה בעץ כמעין מסגרת לחלל החיצוני.

כמובן שבהרבה בתים ניתן למצוא שילוב של מספר מקטעים מחופי עץ כולל אזור היציאה לגינה ובדרך כלל עושים שימוש באותו סוג העץ על מנת להקנות מראה אחיד לבית.
מעקה מרפסת המחופה עץ אף הוא תופס תאוצה בבניית בתים בעלי חזות מודרנית ומקנה לחזית הבית מראה יוקרתי.


חיפוי עץ קיר חיצוני


חיפוי עץ לקיר פנימי - על קירות בתוך חלל הבית גם כאן ניתן לעיצוב בפורמטים רבים ומגוונים, ניתן לחפות קיר שלם, חצי קיר, מקטע להבלטת אזור, חיפוי בעץ של נישות בנויות מגבס (עיצוב שרואים אותו יותר ויותר בעולם) ואין סוף אפשרויות, עיצוב כיד דמיונכם! או דמיונו של מעצב הפנים שלכם:)


חיפוי עץ קיר פנימי

את החיפוי תוכלו לשלב גם במטבח, בחדרי מגורים ובחדרי אמבטיה.
כמובן שסוג העץ, צבע העץ, אורך ועובי הפלטות צריכות להיות מותאמות למראה הכללי של הבית ולתוצאה אליה אתם רוצים להגיע.
העצים השכיחים בהם נעשה שימוש בישראל לטובת חיפוי קירות חיצוניים הינם עץ איפאה, עץ סידר, עץ במבוק ועץ טיק, לעומת זאת, בתוך הבתים ניתן לראות שעץ האלון שולט על כל גווניו אשר משתנים על פי האזור ממנו הוא מיובא. כמובן שבחירת סוג העץ הינה בחירה אישית אשר תלויה בטעמו האישי של בעל הנכס, ומעבר לכך חשוב לבחור את העץ המתאים לתנאי הסביבה ולתקציב העומד לרשותו של מממן הפרוייקט.

חיפוי קירות בעץ

במידה והינכם מתלבטים אודות סוג העץ המתאים עבור הנכס אותו אתם מתכננים לשפץ הינכם מוזמנים לפנות למומחה חיפוי עץ להתייעצות ללא התחייבות.
 

מאמרים קשורים