התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

טיפים לבחירת דק

מגמת עיצוב הבית, המשרד, החצר או המרפסת באמצעות ריצוף דק עץ הינו טרנד ישראלי ועולמי. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שדק מעץ מצטיין בהשראת אווירת חמימות, יוקרה ואלגנטיות בכל חלל מעוצב. כיום קיים מגוון עצום של חומרי גלם מהם מכינים את הדק, כך שכל אחד יוכל לבחור את הדק המתאים לו ולחלל אותו הוא מעוניין לעצב והנועזים שבינכם אף יוכלו לגוון ולשלב באזורים שונים באותו חלל, סוגים שונים של דק בהתאם לצורך הספציפי כמובן.

נקודות שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת דק וספק השירות

בבואכם לעצב את ביתכם או כל מתחם שבאחריותכם ולאחר שהחלטתם שאתם מעוניינים לשלב דק עץ ישנם מספר נקודות שחשוב לקחת בחשבון וזאת מעבר להתאמת התקציב לצורך ולאפשרות הלקוח וכעת נפרט.

אם החלל מהווה המשכיות של קורת ביתכם ומדובר בהתקנת דק עץ המשתלב עם רצפת ביתכם חשוב לבחור דק מעץ שיתאים לריצוף הבית מבחינת המרקם, הגוון וגודל אריחי הדק, רק כך תוכלו לשמר את הסגנון בו הנבחר לעיצוב ביתכם.

לאלו המעוניינים להקנות לביתם מראה אלגנטי, נקי ומודרני יותר  נמליץ על אפשרות של בחירת דק בהיר ורצועות דק צרות, ולעומת זאת נמליץ על דק בצבע חום בהיר עד חום כהה בעל רצועות רחבות, אשר מוטמעות בו העיניים האותנטיות של העץ הכפרי לאלו המעוניינים להקנות לביתם אוירה כפרית.

אם הנכם מעוניינים  בשילוב של המראה המודרני והכפרי ישנו היצע עצום דקים סינטטיים הדומים מאוד לדק עץ טבעי ואלו מגיעים  בצבעים מגוונים מטורקיז ועד אדומים לבחירתכם.

כאשר מעוניינים בחיפוי קירות פנימיים בבית או במשרד, קירות חיצוניים כמו מרפסות, או בלובי של בניין וכיו"ב,  לדק העץ היכולת להקנות מראה אלגנטי ביותר, תוכלו להשתמש בחיפוי דק איפאה או שתוכלו לבחור בחיפוי עץ האלון המסורתי אשר מגיע בגדלים שונים (אורך ורוחב) ובמגוון צבעים, הצבע המיוחד של עץ האלון, ההתקנה המדויקת והמהירה עושים את העבודה ומשדרגים את החלל בין רגע.

בעיצוב חלל חיצוני בין אם מדובר בחצר, מרפסת, פרגולה, גדר וכו' חשוב לקחת בחשבון את הסביבה בה יותקן העץ, חשוב מאוד כי דק העץ יהיה חזק ועמיד בפני מזיקים ופגעי מזג האוויר. שמש חזקה וישירה,  או אזור בו יורדים גשמים בתדירות גבוהה כל אלו עלולים להשפיע על מראה הדק, צבעו ואף לגרום לעיוותו, לכן חשוב מתן הדגש על איכות הדק וחוזקו ביחס לאזור ההתקנה כמובן.

כמו כן, בהתקנת חיפוי דק עץ סביב בריכות, ג'קוזי או כל סביבה בעלת לחות גבוהה במיוחד, נמליץ על  בחירת דק עץ בעל מרקם "אנטי סליפ" על מנת למנוע החלקה, כך לדוגמה דק הבמבוק יהווה בחירה נבונה.

כאשר מעוניינים לעצב גינה או שבילים ונדרשים חיתוכים א-סימטריים שאינם ישרים, נמליץ לבחור דק אשר מגיב באופן אופטימלי לחיתוכים אלו, בחירת דק מעץ לא מתאים במקרים אלו תגרום לעיוותים או לגימור  לא אסטטי.

נקודה נוספת שחשוב לזכור הינה שדק עץ דורשים טיפול ותחזוקה שונים בהתאם לסוג הדק .  דקים דורשים שימון וטיפול שנתי כגון: דק אורן,  דק איפאה , דק טיק בורמזי, לכן על כל אחד מכם לקחת בחשבון את ההשקעה הנוספת מעבר להתקנת הדק כאשר השקעה זו תבוא לידי ביטוי או בזמן המושקע על ידכם או בהעסקת בעלי מקצוע לטובת ביצוע פעילות של חידוש דק אחת לתקופה. כמובן שתדירות החידוש מותנית גם בתנאי מזג האוויר הדינמיים בתקופתנו.

ועוד טיפ קטן אך בעצם גדול ברמת חשיבותו,  אם העיצוב חשוב לכם אך לא פחות חשובה לכם איכות הסביבה, תוכלו לבחור בהתקנת דק סינטטי המוצע במגוון עצום של צבעים, טקסטורות ומידות והשימוש ידוע כידידותי לסביבה או לחילופין תוכלו לבחור בהתקנת דק טבעי מסוג דק במבוק אשר נחשב לדק ידידותי לסביבה, אשר שימוש בו נחשב ירוק יותר בשל קצב צמיחתו המהיר ופליטת החמצן אשר גבוהה ב35% יותר בהשוואה ליתר העצים מהם מייצרים דקים.
 
ונקודה אחרונה שנדגיש בפניכם - לא פחות חשוב בהגיעכם לבחור דק עץ, תנו את הדעת בבחירת החברה שתספק לכם שירות. בעלי נכסים רבים אשר שגו בבחירת אנשי המקצוע הנכונים נאלצו לשלם סכומים גבוהים באופן משמעותי בשל מחדלים ואף הונאות שלצערנו עשויות לקרות לכל אחד מאיתנו, חשוב לוודא שהחברה צברה ניסיון מספק בהתקנת דקים בחללים שונים ובשימוש בסוגי העץ השונים על מנת שיוכלו לתת לכם מענה מדויק לצרכים שלכם ולייעץ לכם באופן המקצועי ביותר וחשוב ביותר לשכור שירותיה של חברה שיודעת גם להקשיב ללקוח ושמציגה המלצות אותנטיות.
בהצלחה.

מאמרים קשורים