התקשר עכשיו    052-4282502
תפריט אתר

כל מה שצריך לדעת על חיפוי קירות מעץ לעיצוב הבית

לחיפויים עוצמה אסתטית רבה ביצירת אווירה וסגנון במרחב וכן פרקטיות חיונית בשמירה על קירות הבית, בידוד מקסימאלי והגנה מפני מזיקים ופגעי מזג האוויר. בשנים האחרונות רבים מעטרים את כותלי החלל בחיפויי מעץ המגיעים בעיצובים מרהיבים ומגוונים מתוך שאיפה להעניק אופי מבפנים ומבחוץ.

העץ הוא חומר טבעי, בעל חמימות מיוחדת, שמופיע בשלל עיבודים ובעל חוזק ועמידות לאורך זמן ומבחינה חזותית העץ מתמזג בצורה הרמונית עם כל סוגי החומרים מטיח דרך בטון ועד אבן, ברזל. ניתן למצוא כיום חיפויי עץ מסוגים רבים במרקמים משתנים ולבחור את החיפוי על פי הדקורציה המבוקשת, מיקום החיפוי והמטרה שתרצו להשיג באמצעות החיפוי מבחינת מראה ופונקציונאליות. לפניכם מספר דברים חשובים על חיפויי עץ עכשוויים.

מדוע להשתמש בעץ לחיפוי פנימי?

מעבר לפן העיצובי שעץ מוסיף נופך כפרי ורומנטי ומביא את החוץ אל הפנים, לעץ יש יכולות רבות בשימוש כחיפוי פנימי. ראשית, הוא שומר על טמפרטורה קבועה בחלל, ניתן לטשטש באמצעותו פגמים וסדקים בקיר, הוא מוסיף אלמנט יוקרתי ועיצובי בין אם בחרתם לחפות בצורה אחידה קירות של חדר או קיר נבחר בקפידה בחלל שמקבל בולטות אלגנטית באמצעות החיפוי.

סוגים בולטים של חיפויים מעץ

יש הרבה מאוד סוגים של חיפויים מעץ ואיש מקצוע יוכל להמליץ לכם בהתאם לאבחון הצרכים ותנאי השטח על סוג החיפוי הנכון ביותר. בין חיפויי העץ המובילים והפופולאריים בבתים כיום אפשר למנות את חיפוי עץ אלון, שמאופיין במראה מחוספס וגס בשל צפיפות הסיבוב וניתן להתקנה כלוחות רנדומאליים – התקנה המייצרת משחק ויזואלי מעניין בין טקסטורות על הקיר.

חיפוי עץ אלון
חיפוי עץ אלון

חיפוי מעץ איפאה נפוץ במיוחד, כיוון שמדובר בעץ בעל מבנה סיבים צפוף. האיפאה נחשב לעץ קשה ובשל כך הוא גם מאוד עמיד בפני פגעי מזג אויר ומזיקים. בנוסף, איפאה אידיאלי לאקלים הישראלי וניתן לראות אותו בעיקר כחיפוי חיצוני בהרבה מאוד סרגלי הצללה מגוונים יותר. למרות הרכות שלו הוא נחשב עמיד בפני מזיקים וריקון ובעל יכולת ספיגה גדולה ולכן מתאים בעיקר לשימוש כחיפוי חוץ.

חיפוי עץ איפאה
חיפוי עץ איפאה


בין חיפויי העץ השונים בולט גם חיפוי מעץ טיק שהינו עץ בעל צפיפות סיבים גדולה נטול עיניים, המכיל שומן טבעי ולכן בעל יכולת לשמור על קירות וכמו כן, הוא משדרג כל פרויקט ומוסיף טאץ' יוקרתי וניתן לייצר באמצעותו אפקטים מעניינים הן על קירות בולטים והן על קירות שקועים. הטיק  אף מעניק בידוד ואקוסטיקה טובה למרחב ופחות דורש תחזוקה מעצים אחרים.
עץ נוסף אשר נעשה בו שימוש נרחב לטובת חיפוי קירות פנים הינו חיפוי עץ סידר, עץ הסידר הינו עץ אשר הוכיח את עמידותו הגבוהה בפני ריקבון ומזיקים, שימושי ביותר בסביבות לחות, המראה שלו יוקרתי ומזמין ביותר.


חיפוי עץ סידר
חיפוי קירות בעץ

חיפוי עץ סידר
חיפוי עץ לבית

HPL – כוכב החיפויים

לחיפוי חיצוני משתמשים כיום בעיקר בלוחות HPL שעשויים ממספר מרכיבים תלוי בדרישה, במראה ובהרכב הייצור – לרוב חלק מהלוח הוא פולימר אקרילי כש-50% ממנו ממוחזר, חלק פורניר, עץ טבעי, נייר קראפט (בחלקו גם ממוחזר ועוד מרכיבים עוצמתיים ודקורטיביים בהרכבים שונים.

חיפויי מסוג זה אידיאלי כחיפוי חוץ כיוון שהוא בעל הגנה מפני קרני UV ובעל תקן אש על פי התקן האירופאי וכן ניחן בעמידות גבוהה לתנאי האקלים הארצישראליים וכן גם לכימיקלים, חומרי ניקוי, קורוזיה ורטיבות. הלוחות מגיעים במגוון צבעים ובהזמנה מיוחדת גם עשירים בהדפסים דיגיטליים ליצירת מוטיבים עיצוביים מרהיבים וכן ניתן להתקין הלוחות בכמה שיטות מטכניקה גלויה, דרך סמויה ועד פרופילים או בהדבקה על פי תנאי השטח והתוצאה המבוקשת.

אל תשאירו את הקירות עירומים, ניתן לחזק את העמידות של הקירות, להעניק להם מראה מיוחד וכן לחדד בידוד אקוסטיקה ולתת שכבה הגנה מקסימלית בעזרת חיפויים מגוונים מעץ שעושים הבדל גדול.
 

מאמרים קשורים